AllwaysMyShadow
Trådstartare
Jag letar efter dressyrsadel till min lilla hopphäst, men eftersom jag varit mest inriktad mot hoppning så har jag inte så stor koll i sadeldjungeln..
Hästen jag ska ha den till är ett smäckert halvblod/fullblodssto som för tillfället endast har en hoppsadel. Hoppsadeln är en 17" Stübben siegfried med bomvidden 30, så hon är inte speciellt "bred" av sig. Hon har en relativt kort rygg och hög manke, så gärna en sadel med cutback.
(Vet tyvärr inte hur man laddar upp bilder )
Tänkte köpa en begagnad sadel, och vill lägga max 6500kr.
Någon som vet en speciell modell eller något märke som är värt att kolla upp?
Har kollat lite på Kieffer, dom ser väldigt sköna ut och ett stort plus är att det verkar vara bra plats vid manken. Syntetsadlar är jag inget stort fan av så det är inte intressant..
Hästen jag ska ha den till är ett smäckert halvblod/fullblodssto som för tillfället endast har en hoppsadel. Hoppsadeln är en 17" Stübben siegfried med bomvidden 30, så hon är inte speciellt "bred" av sig. Hon har en relativt kort rygg och hög manke, så gärna en sadel med cutback.
(Vet tyvärr inte hur man laddar upp bilder )
Tänkte köpa en begagnad sadel, och vill lägga max 6500kr.
Någon som vet en speciell modell eller något märke som är värt att kolla upp?
Har kollat lite på Kieffer, dom ser väldigt sköna ut och ett stort plus är att det verkar vara bra plats vid manken. Syntetsadlar är jag inget stort fan av så det är inte intressant..