MoaEriksson
Trådstartare
Hej! Jag har nu gått ur grundskolan och har sökt ett hästinriktat gymnasium. Saken är den att inriktningen jag sökt (trav) är jag nästan helt obekant med då jag aldrig har haft chansen att få hålla på med trav. Jag har visserligen haft några ponnyer hemma som jag skött om och ridit ut lite på så jag vet iallafall vad som är fram och bak på en häst samt hur allt grundläggande ska skötas. Men tror ni att det var dumt att söka en utbilning där man nästintill är helt grön? Visserligen stod det att man inte behövde några speciella förkunskaper men ändå!? Vad tror ni? Sen misstänker jag att en hel del andra som sökt utbildningen redan är bekanta med trav, har tävlat, äger riktig travhäst osv..
Det är dock med hästar och trav jag vill vara och arbeta så på det sättet är jag inte orolig alls att jag måste lägga ner energi. Huvudsakligen undrar jag väl om någon annan sökt någon hästutbildning som man nästan inte kunnat något om, hur det gick osv.
Det är dock med hästar och trav jag vill vara och arbeta så på det sättet är jag inte orolig alls att jag måste lägga ner energi. Huvudsakligen undrar jag väl om någon annan sökt någon hästutbildning som man nästan inte kunnat något om, hur det gick osv.