Filbunke
Trådstartare
Hej! Jag har märkt på min hund att hon tycker det är otroligt roligt att "leta efter husse eller matte i skogen" och har försökt googla fram hur man själv kan börja träna sök. Den enda info jag hittar är kortfattad och hjälper mig inte med att strukturera upp träning, eller så är det någon sorts "hittepå-sök" som inte alls utgår ifrån den riktiga tävlingsgrenen.
Vi kommer inte tävla och därför är det förvisso inte supernoga med detaljer men jag vill ändå kunna göra det rätt för att ha tydliga mål att följa. Är det någon som kan ge mig lite råd och steg-för-steg hur jag ska träna?
Bör tilläggas att jag ej kan gå varken kurs eller haka på en sökgrupp då denna hund ej klarar av miljön med okända människor och hundar.
Vi kommer inte tävla och därför är det förvisso inte supernoga med detaljer men jag vill ändå kunna göra det rätt för att ha tydliga mål att följa. Är det någon som kan ge mig lite råd och steg-för-steg hur jag ska träna?
Bör tilläggas att jag ej kan gå varken kurs eller haka på en sökgrupp då denna hund ej klarar av miljön med okända människor och hundar.