soja till föl??

H

hotstuff

snälla hjälp är det bra att ge detta till ett föl? och hur mkt ska jag ge till ett 7,5 månaders föl respektive ett 5,5 månaders fäl? tack för svar! :banana: :banana: :banana:
 
Vad innehåller höt då? Det är det det hela hänger på. 200g fick mitt föl, men utöver det även lusern och Krafft Breed för att få upp proteinet tillräckligt.
 
har ej analyserat hö :( dom får betfor breed kli kalk lucern hackad strå havre o fri tillgång på hö :banana: :banana: :banana:
 
Då tycker jag att det är bättre att lägga pengar på en höanalys än på fodermedel vars relevans i foderstaten du inte har en aning om! Med normala högivor "betfor breed kli kalk lucern hackad strå havre" borde det räcka och bli över... Det finns ingen anledning att mixtra ihop mer än nödvändigt. Varför t ex hackad strå när du har fri tillgång på hö? Varför lusern och soja och breed? Hm...

Analysera höet och räkna på foderstaten!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
474
Senast: WildHorse
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 430
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 474
Senast: nexxa
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp