soja till äldre hästar?

B

BeastieBabe

har äldre hästar svårare för att äta soja än andra hästar? dvs är dom känsligare pga åldern? är det bättre att ge t.ex krafft protein till en äldre häst än soja på något vis?
 
31 har läst men inlägget har flyttats bak.. jag vill gärna ha svar på det här så jag väcker upp tråden igen..
 
Nej det tror jag inte. Det måste ju helt bero på individen. Mitt fd gammelsto som var 18 år åt då soja utan problem.
 
Har ett dräktigt sto på 21 som får 0,2 hg soja/dag (ja, förutom en del annat såklart). Inga problem där inte! Hon har ätit soja större delen av sitt liv. :)
 
Vet du någon som ska ha soja så har jag en hel säck ev till salu då min polla tydligen inte kan äta det. Enbart tagit 3 dl ur säcken på 25 kg.
 
Det tror jag inte, men din häst kanske inte gillar det?? Jag ger min gammling (och unghästen också) lusernhack/pellets, det är ett mkt mer naturligt fodermedel.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
482
Senast: WildHorse
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
884
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 514
Senast: Habina
·
  • Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 099
Senast: Cina B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp