Snyggaste, bästa vattenkokaren

Lovisaleonora

Trådstartare
Min kära OBH Nordica har gått i golvet. Det är tid att skiljas.

Och nu inser jag att jag har HÖGA krav på efterträdaren.

Färgen ska vara rostfritt, den ska inte vara hög (snarare bullig), gärna med svarta detaljer för att matcha Moccamastern i någon mån.

Något ni föreslår? Eller absolut avråder från?

Denna ligger bäst till just nu:

Standalone_1175X1290.jpg

electrolux_p031070_1.png

Sedan ett knappt år tillbaka har jag den här - tycker det är HELT suveränt att kunna välja olika temperatur beroende på vilken sorts te jag ska brygga! Innan dess använde jag min supersnygga...

c2033008-61da-4ebb-afed-180b795beb95.jpg

...från Eva Solo. Men numera får den mest komma fram när vi har gäster.

Jag har den du visade från Kitchen Aid (den röda), i beige. Är väldigt nöjd med den. Den är snygg, praktisk och det är guld värt att ändra gradantalet. Teerna smakar helt annorlunda nu!

c2033008-61da-4ebb-afed-180b795beb95.jpg

...från Eva Solo. Men numera får den mest komma fram när vi har gäster.

Hur är den här rent funktionellt? Det är en mycket god julklappskandidat på min lista sedan jag såg den här, vansinnigt snygg! Men den ska ju gärna fungera bra också...

Kan uppdatera. Efter att i tre dagar scannat av alla tillgängliga modeller (och ett par otillgängliga) gav jag upp och limmade hjälpligt ihop den gamla. Och satt i en automat-timer (30 minuters).

Apropå glas så har vi nedanstående vattenkokare på jobbet. Den funkar OK, men jag är mindre nöjd med att man måste hälla upp vattnet jättelångsamt annars dräller den vatten över hela bordet, samt att locket är helt hopplöst att få på rätt.
340424.png

jag har en Centurion från netonnet, plåt med svarta detaljer. Inte särskilt dyr men man får hälla lite försiktigt annars spiller man.

Hur är den här rent funktionellt? Det är en mycket god julklappskandidat på min lista sedan jag såg den här, vansinnigt snygg! Men den ska ju gärna fungera bra också...

Den är oerhört bra! Eva Solo är suveräna på att kombinera riktigt bra funktion med riktigt snygg design tycker jag (i många andra fall får man ju tyvärr välja antingen eller...)

Precis som med många andra Eva Solo-produkter har den finurligt lock som inte inte behöver öppnas för att man ska kunna hälla ur den (eller fylla på den). Den är spillfri när man häller. Och tack vare att den inte är i metall eller glas blir den inte farligt varm på utsidan heller. Och är ju supersnygg att ställa fram på bordet/servera ur! Stjärnkocken Marcus Samuelssons restaurang här i stan använder dessa när de serverar tevatten till gästerna.

Den är oerhört bra! Eva Solo är suveräna på att kombinera riktigt bra funktion med riktigt snygg design tycker jag (i många andra fall får man ju tyvärr välja antingen eller...)

Precis som med många andra Eva Solo-produkter har den finurligt lock som inte inte behöver öppnas för att man ska kunna hälla ur den (eller fylla på den). Den är spillfri när man häller. Och tack vare att den inte är i metall eller glas blir den inte farligt varm på utsidan heller. Och är ju supersnygg att ställa fram på bordet/servera ur! Stjärnkocken Marcus Samuelssons restaurang här i stan använder dessa när de serverar tevatten till gästerna.
Men gud vad bra! Då ska här shoppas till föräldrarna :) Tack!

Nu när jag hårdgranskar min limmade vattenkokare, inser jag att den i inledningen går bort. Jag måste ha tum-öppning på locket, annars kommer jag bli nipprig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka