Snygga ridkläder för oss med former!

Sv: Snygga ridkläder för oss med former!

Om man köper Fuller Fillies stövlar från England, så blir det mycket billigare än här i Sverige. Tyvärr så har det varit extremt lång leveranstid på dessa och när jag väl fick mitt par så gick dragkedjan sönder nere vid foten efter att jag tagit ett steg... Men jag kanske råkade få ett "måndagsexemplar", hoppas det iaf. :)

KL

Horze har ett par jeansridbyxor som är underbart sköna :love: : http://www.horze.se/Royal-Equus-jeansridbyxor%2C-tygf%C3%B6rst%C3%A4rkta/36519,sv_SE,pd.html?dwvar_36519_color=DB&start=2&cgid=denim

Dom är verkligen både prisvärda och hållbara. Jag har både blåa och gråa, och de blå byxorna har jag använt nästan dagligen sedan i höstas och det är inte en enda skråma på dem. Det grå tyget är stretchigare än det blå och dom är normala i storlekarna.

De är ju jättesnygga!! Vet du hur de är i storleken?? små eller normala??

Stövlar är knappast gjorda för nån mager 180-person. Jag är 175/65 och skulle behöva stövlar som är 34 i vidd och 52 i höjd. Närmsta som finns är 37/50. Jag är en 38/40.

Ja, men 2000kr är mycket för en som inga pengar har.
Sen om jag ska ta min vanliga skostrl så är skaftet fortfarande 3 cm för litet, men de kanske töjer sig? Någon som har nån koll på Hööks ridstövlar som finns upp til X-wide i skaft?

Var inne hos Hööks i tisdags och INGA av dom stövlar dom hade inne lyckades jag få om mina vader. Och dom var DÅ 45 resp 47 sm i omkrets..... :( :mad:

Stövlar är knappast gjorda för nån mager 180-person. Jag är 175/65 och skulle behöva stövlar som är 34 i vidd och 52 i höjd. Närmsta som finns är 37/50. Jag är en 38/40.

Och jag som är 168 lång behöver stövlar som är 33 i vidd och 54 i höjd. Jag får specialbeställa varenda gång. :p Jag har onormalt smala och långa vader.

Jag har stl 46-48 och mina favoriter alla kategorier är PIKEUR:love: Dom finns upp till storlek 48 el 96 om man vill ha med långa ben. Min favorit modell är Candela som har hög midja och bred linning, dom är dessutom väldigt snyggt skurna baktill så det inte ser ut som man har 2 meter rumpa. Tyget är i microfiber så dom är otroligt sköna och sitter på plats. Jag hatar när ridbyxorna glider och håller på. Tyvärr är det få butiker som har dom hemma i stora storlekar så man kan prova, men alla som säljer Pikeur kan ta hem dom. Mitt tips är att beställa dom utomlands typ Tyskland och England. Dom har på lager i vissa shopar och dom är billigare och med snabbare leverans.

Lycka till!!

Och karlar har också svårt att hitta både ridbyxor och skor om dom är nästan 190 höga och har 45/46 i "båtar".... Speciellt fotbeklädnader hos "billighetsaffärerna" är det extremt tunnsått med... För i dom storlekarna har kängor/skor så mycket "stoppning" att det inte finns en chans att ens få ner fötterna i fotbeklädnaderna....
Går man till dom lite "dyrare" ridsportaffärerna så är det tyvärr likadant om fotbeklädnader i dessa storlekar ens finns att uppbringa

Har han provat Blundstones jodphurs? Finns till storlek 47. Går att hitta i en del affärer som säljer arbets- och friluftskläder samt även på postorder. Kostar strax under tusenlappen men håller i många år.

Det var ju synd. Jag har själv inte provat FF men tänkte att det kunde vara värt att tipsa om iom att det är en smart affärsidé.

Jag tycker det är helt fantastiskt att denna tråd inte har tagits bort. Blev riktigt förbannad över hur folk uttrycker sig.

Men det är som i dagens samhälle i stort, är du smal ska du vara tacksam, det är aldrig synd om någon som har problem åt andra hållet, dvs, att gå UPP i vikt, och vågar du ens öppna munnen och beklaga dig, ja då får du många onda ögon.

Men rubriken frågar efter snygga ridkläder för oss med former, jag är väldigt smal men har supersnygga former, så här kommer mitt bidrag;

För en sådan som jag som rider många hästar till vardags tycker jag Mountain Horse är perfekt, slittåliga, sitter bra, och lagom i pris.

Till tävling och träning älskar jag Equiline

Jag tycker det är helt fantastiskt att denna tråd inte har tagits bort. Blev riktigt förbannad över hur folk uttrycker sig./QUOTE]

Då skulle det inte finnas mycket Bukefalos kvar överhuvudtaget, om allt som någon tycker är olämpligt skulle tas bort... ;)

Jag har stl 42 och kör på CRWs ridbyxor.
Har ganska stor rumpa och är lite bred.
Men jag har inte svårt att hitta ridkläder.
Det enda som är svårt för mig är att dom är lite korta i benen :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka