Snygg, bekväm och praktisk hjälm

Iser

Trådstartare
Jag har haft min ridhjälm i säkert 10 år, så det börjar bli dags att byta ut den, men jag vet inte vad jag vill ha riktigt.

Jag vill helst ha en ganska klassisk hjälm i sammet, men som har ventilation och inte är för klumpig.

De flesta affärerna har ju samma saker och jag tycker inte att jag hittar det optimala där. I nuläget känns det som att det lutar åt en euro-lite i svart, med mörkgrå "plastpanel". Fast den känns ändå lite tråkig;)

CO JW/WC är ju snygg och klassisk, men den känns lite klumpig och bred tycker jag.

GPA speed air är lite "för mycket" jag vill ha något mer klassisk som inte är ur mode om 1 år.

Skulle vara kul och höra era erfarenheter av dessa hjälmar samt se bilder på dom. Stämmer mina förutfattade meningar eller har jag fel? Finns det möjligen någon annan hjälm, som jag inte har nämnt, men som ni tycker är helt överlägsen?

Sv: Snygg, bekväm och praktisk hjälm

Har EuroLight till vardags och den kan jag rekommendera!
Den är ju inte precis skoj men skön och praktisk till det priset ;)

Om du tycker att speed airen är för mycket, hade jag satsat på en GPAS Extreme eller Titium :)

Jag är väldigt nöjd med min från CRW, ventilationshjälm helt i sammet. Anonyma "ventilationshål", klassisk och vääääldigt skön. Tror den kostar ca 7-800 kr nu (förra årets modell).

Jag tycker charles owen hjälmarna är överlägsna ganska dyr men det är den verkligen värd!

Vad är det för yta på dom? Ser ut som plast???:confused:

på extremen är det samma som speed airen, men titiumen har ett mer.. mocca-aktigt material

Liknande trådar

Utrustning Vilken hjälm har ni och vad tycker ni? Jag blir så himla svettig i min och vill ha en som "andas". Tycker Charles Owen/JW hjälmarna i...
Svar
19
· Visningar
1 527
Senast: Kallebus
·
Utrustning Bara måste skaffa mig en ny hjälm nu, min gamla har sagt upp sig long time ago... Behöver alltså en ny! Men det är ju rena djungeln...
Svar
0
· Visningar
717
Utrustning Hej! Funderar på att köpa en GPA Speed Air (Evolution) hjälm inom en ganska snar framtid, troligen från nätet (även om jag...
Svar
2
· Visningar
1 324
Senast: jemeni
·
Utrustning Min sambo håller på att lära sig rida och att ta hand om min häst. Men han får alltid låna en Jofa-hjälm från ridskolan. Även att han...
2
Svar
20
· Visningar
4 469
Senast: sofiaspel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar