Snuttetrasan och annat

carrin

Trådstartare
Jackan blev fem månader igår. Skulle gissa att hon väger strax under 7 kilo och är strax över 60cm, hon har i alla fall strl 62 i det mesta klädesplagg.

Det är en underbar unge i de flesta aspekter, sover bra, sover gärna länge på morgonen (synd...hihi) Har en bra sovrutin. Däremot är det ju sådär gott med gröt och smakportioner.

Hur är det med era små? Använder alla någon form av snuttetrasa över ögonen när de sover? Här duger vilken trasa som helst bara det är något över ögonen.

Hur skyddar ni dom bäst när ni åker bil mot solen/värmen?

Sv: Snuttetrasan och annat

Min Maja (7 mån) har alltid velat ha något över huvudet när hon sover, ligger gärna och gosar med en filt innan hon somnar. Hennes storasyster (2 år) har däremot aldrig gillat det, hon vill inte ha gosedjur när hon sover eller något att gosa med alls. Hennes goesdjur är leksaker som matas, kläs på, byts blöja på osv.

I bilen har vi satt "saker" på fönstrena som hindrar solen från att lysa rakt in. Fungerar bra om stora dottern låter bli att dra ner dom hela tiden. Vi har även ett överdrag som man kan sätta på bilstolen när man inte använder den, då blir inte stolen så varm. AC i bilen är ett måste tycker jag men det blir ändå varmt. Förra sommaren hade vi 35 grader (upp mot 40 ibland) i flera veckor. Tror inte att det går att lösa på ngt sätt så det inte blir varmt då.

Jo då om man har klimator-anläggning där man ställer in graderna. Vi hade AC i vår förra bil, i nya så är det klimator-anläggning och det är stor skillnad :)
Vi har även tonade rutor som ger lite hjälp.

Men smörj även in den hud som blir utsatt för sol och använd solmössa även i bilen.

Vi har också en sån som man ställer in graderna men jag upplevde förra sommaren att Emilia ändå var svettig efter en tur i bilen, framförallt på ryggen.
Men det kan ha varit mycket för att bilen var så varm när man satte sig i den och bilen har hunnit kyla ner sig. Nu har vi tak på parkeringen iaf så det kanske blir lite bättre iår, förra året var bilen alltid parkerad mitt i solen.

Senast ändrad:

åh vad hemskt, jag har ju bara en gammal bil utan vare sig AC eller Klimator...bilstolen har jag inne eftersom den klickas i bara. Hänger över en tunn filt över hela stolen och det verkar fungera skapligt.

Här ska det sovas med tigertrasa på huvudet:

DSC_1267.JPG

Som synes helst över hela ansiktet, men jag brukar vika upp den lite försiktigt när hon sover ordentligt, så att den bara ligger över ögonen.
Något annat än tigern duger inte, har precis införskaffat en extra tiger i händelse av olycksfall :D

Vi har AC i ena bilen, inte i den andra. Tycker det gör större skillnad att sätta solskydd på rutorna än att slå igång AC:n faktiskt.

Isak 3 år har inget direkt över ögonen, däremot har han ett gosedjur som alltid
är med i sängen. Han fick det när han föddes och det har hängt med sedan dess. Ett får som han döpt till kompis:D

får traska och inhandla solskydd till rutorna helt enkelt...sitter vid datorn en snabbis när fröken ligger och mornar sig efter en förmiddagslur...

Edvin blir 3 i slutet av Augusti, och hans snuttekanin ska vara med överallt. Men han får inte ta med den till dagis.
Har han inte den somnar han inte på kvällen. Han glömde den hos farmor och farfar en gång och han somna nog inte förrän 01,30 på natten. Så den är viktig.

Båda mina ungar har placerat sina trasor över ansiktet. Dottern hade en förmåga att kasta sin lite hur som helst när hon åkte vagn, så till slut köpte vi en till likadan, för att inte riskera att stå där en kväll och elefanten var borta... Nu har hon två elefanter och en råtta, men det är ändå bara den gamla elefanten som duger när det ska sovas.

Vad gäller bilåkning på sommaren så har vi solskydd på rutorna. Och så tunna kläder på ungarna då, så det inte blir så svettigt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka