Snubblar i bakbenen.

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare GuriBest
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 514
G

GuriBest

Min medryttarhäst snubblar med alla benen ibland, när jag rider. Hästens ägare säger att det beror på att han inte trampar på ordentligt, men jag är ändå orolig. Hästen i fråga är ganska gammal, en 24-årig nordsvensk. Han har varit travare "som ung", men har varit ridhäst ett tag nu. Detta snubblande har varit på banan. Någon som vet något om detta?

Sv: Snubblar i bakbenen.

travare är ofta väldigt snubbliga:)min snubblar och knyter ihop benen hela tiden:)han får lära sig hålla reda på fötterna!

Min medryttarhäst snubblar med alla benen ibland, när jag rider. Hästens ägare säger att det beror på att han inte trampar på ordentligt, men jag är ändå orolig. Hästen i fråga är ganska gammal, en 24-årig nordsvensk. Han har varit travare "som ung", men har varit ridhäst ett tag nu. Detta snubblande har varit på banan. Någon som vet något om detta?
Håller med föregående talare om att travare verkar snubbligare ofta (har egentligen inget annat att jämföra med än min egen travare som är snubblig). Jag kan tänka mig att åldern också har med saken att göra. Men något särskilt att oroa sig för tror jag inte att det är.

Håller med föregående talare om att travare verkar snubbligare ofta (har egentligen inget annat att jämföra med än min egen travare som är snubblig). Jag kan tänka mig att åldern också har med saken att göra. Men något särskilt att oroa sig för tror jag inte att det är.

precis hästen är ju till åren också:)ingen fara!

Tack för svaren! Vad skönt att min häst inte är den enda, jag började bli orolig. Ja, han är ju rätt gammal.

Hästar som "tappar" bakbenen brukar oftast ha ont i knäna, har ingen större erfarenhet av ridtravare dock så det kanske inte är någon fara :)

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
428
Senast: Malva1978
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
680
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 797
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?

Hästrelaterat

Tillbaka