Snorig utan feber

Manji

Trådstartare
Har varit borta två dagar och idag när jag kom till stallet så upptäckte jag att ponnyn var snorig. Det är tjockare och lite åt det gröna/gula hållet, kommer från bara en näsborre. När jag torkade rent så kom det nytt ganska omgående...

Tempande honom vilket visade 37,5 och han verkar i övrigt må bra. Eventuellt att han kan vara lite loj, han brukar hänga tag ganska bra i kläderna på mig efter så här många dagar med vila, men han var inte ett dugg irriterad...

Jag har aldrig haft en förkyld häst förut... Vad ska man göra? Ska han vila eller kan han gå lättare så länge han inte visar feber och/eller allmänpåverkan? När bör man eventuellt kontakta veterinär?

Liknande trådar

Hästvård Jag känner mig så otroligt korkad. Ganska maktlös och frustrerad. Kan någon ge mig hopp? Jag hämtade hem en hingst född 2020 i maj...
Svar
4
· Visningar
1 493
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 060
Senast: cf234k
·
Kropp & Själ Jag har ungefär sedan nyår flera dagar i veckan känt att "något är på gång", som att jag håller på att bli sjuk men det inte bryter ut...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 599
Senast: manda
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka