snorig slemhinna,

S

Shisa

Hejsan, hur gör man för att få hästen såkallad frisk, en häst jag sköter är snorig i näsan men jag vet dock inte hur jag ska göra för att få det normala tillbaka!

Sv: snorig slemhinna,

Det beror ju helt och hållet på varför hästen snorar. Är det en infektion så krävs kanske en behandling (ring vet!), är det en sk allergisk bronkit så måste ni förbättra hästens miljö (och ev behandla periodvis). Tror det finns många trådar om det senare, sök på allergisk bronkit, hosta, kvickdrag osv.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 596
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 583
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 864
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit