Johanna.Ingvarsoon
Trådstartare
Min häst är snorig. Det är vitt och tjockt. Ingen feber eller hosta. Bara snor ut ena näsborren. Han har varit hemma i en vecka efter att ha stått på DS i Helsingborg i 9 dagar för magsår och sand i tarmen. Han är där sondad varje dag i 9 dagar med syliumfrön och epsonsalt för att få ur sanden. Nu är all sand borta och han är hemma och behandlas med Gastrogard för magsåret.
Vad tror ni att snuvan kan vara? En reaktion på sondningen? Infektion av något slag? Det visade sig 1 vecka efter att han kom hem. Borde han inte ha hosta eller färgat snor om det är infektion?
Behandlande veterinär är ledig denna veckan så jag avvaktar tills/om han blir sämre med att kontakta vet. Eller vad tycker ni?
Vad tror ni att snuvan kan vara? En reaktion på sondningen? Infektion av något slag? Det visade sig 1 vecka efter att han kom hem. Borde han inte ha hosta eller färgat snor om det är infektion?
Behandlande veterinär är ledig denna veckan så jag avvaktar tills/om han blir sämre med att kontakta vet. Eller vad tycker ni?