S

strumpan

Hej och hå vad det gick när dörren öppnades och hästen min fick se att det var snö ute.Hästhantering funkade inte i morse.
De andra hästarna gick så lugnt ut ,men inte min.
Nyhetens behag varade i ca. 10 min,sen var det lugnt.
Det hela resulterade att hon blev halt.Alltid lika dant varenda år och första snön. :D

Sv: Snö,Snö

vet hur de är med första snön.. de va hola balooa i morse i stallet när dom skulle ut...

å min dam hade juh inga brodd heller... skulle skos på mändag.. så de va juh bara att pilla broddhålen idag å skuva i broddarna..

Ska visst bli mer snö i natt .
Gävle är ju ganska drabbat,samt Tierp.
Hästarna gillar det ialla fall,men inte roligt när man har 0-koll :devil: :angel:

fast vi i gävle är juh härdade sen vårat snöoväder 97 eller om de va 98 när de under ett dygn föll 1,3 m snö...

är inte nå mycket snö alls här nu.. ja vill ha mer... måste juh bli så mycket så att de blir packad på våra grusvägar så man kan rida ordentligt... blir så mycket skritt annars.. å på tok för mycket energi ... :banana:

Helt underbart att rida i snön även om det var lite halt, mest p g a att snön klumpade sig i skorna. :( Skogen blir så "julig" och det doftade underbart från granarna. :love: Dessutom så blir det så ljust ute när snön kommit. Tyvärr lär snön inte ligga kvar så länge men jag hoppas kunna rida ut på en lika mysig tur även i morgon bitti. :)

Underbart att rida nu när det är snö ute och allt är så mycket ljusare och finare. Hoppas att snön har kommit för att stanna!

strumpan skrev:
Ska visst bli mer snö i natt .
Gävle är ju ganska drabbat,samt Tierp.
Hästarna gillar det ialla fall,men inte roligt när man har 0-koll :devil: :angel:

Jajamen, enda gången det varit någon fördel med att bo i (närheten av) Tierp =)

Kommit ca 2 dm idag, jag hoppas verkligen på mer inatt.

Nioåriga, otroligt gentlemennamässiga och väluppfostrade valacken taktade ut till hagen idag och var inte mycket styrsel på alls. Men första snön är första snön, så jag skrattade mest =)

Unghästen är ett snö(o)djur och älskar snön hela vintern lång, hon tyckte dock det här var lite klent, hon vill helst ha det upp till magen så man kan DYKA i det..

Det måste vara nåt i dricksvattnet i den här byn, jag söker fortfarande eefter en normal individ - fyrbent eller tvåbent - som huserar här, men det verkar inte finnas nån ;)

Även hundarna for som idioter i snön. Hanen försökte verka mogen och blasé men när han trodde jag inte såg for han som en yster valp i snön *flin*

Har du tur kanske det blir somLadySara skrev 1,3m snö,år 97,98.
Jag kom i håg när dom visade på tv då folk gick på biltaken.
Samt en hästägare som gjort en gång åt hästarna till hagen,gången var meter höga,såg skit läskigt ut.
det vore något för unghästen din. :D ;)

strumpan skrev:
Samt en hästägare som gjort en gång åt hästarna till hagen,gången var meter höga,såg skit läskigt ut.

Jag hade flyttat till Södertälje (jag är från Gävle eg) i april samma år som snökaoset, och hade barmark utanför fönstret när jag såg snön på TV. Och spontana tanken var 'FAN, varför bor jag här??' *ja jag är knäpp* Var ganska mäktigt att åka hem till pappa på julen och se snön dock.

Känner dne hästägaren som hade gången btw ;)

Men du, jag beh ingen gång, jag har ju KELE, hon skulle göra en TUNNEL åt dem ju *s* (Ser Kele framför mig med nosen i backen plöja genom snön, överlycklig. Och en Vision tacksamt trippandes efter. *s* Förra året stormade det här, så det drev i drivor. Vid insläppet till hagen var det barmark, men 10 meter in var det en snövall på cirkus 1.20.. Vision tvärnitade och undrade om jag var dum i huvudet, det där tänkte han då inte gå i, och vände och ville in. Kele tittade på det hela i 30 sek, spetsade öronen och lös upp och HOPPADE rakt ner i snövallen och PLÖJDE sen fram och tillbaka i den, lycklig som bara den. Vision gick försiiiiktigt i hennes spår förbi den ;)

LadySara skrev:
fast vi i gävle är juh härdade sen vårat snöoväder 97 eller om de va 98 när de under ett dygn föll 1,3 m snö...

är inte nå mycket snö alls här nu.. ja vill ha mer... måste juh bli så mycket så att de blir packad på våra grusvägar så man kan rida ordentligt... blir så mycket skritt annars.. å på tok för mycket energi ... :banana:
det var 98 för det var helgen efter att vi flyttade hit. Och vi tänkte först flytta den helgen all snö kom. Är glad att vi åkte tidigare. Ska förövrigt kanske bli Gävlebo igen! :bump: :banana:

strumpan skrev:
mina kusiner åkte pulka från taket :D

Kompisens fölunge hade ju aldrig sett snö, så vi stod 10 - 15 minuter i dörröppningen och undrade om det gick att gå på det där vita konstiga på marken. När han väl gick ut gick han mest på mina fötter för det var ju jätteläskigt att gå i snön. Där stod man och skulle ut med femte och sista hästen och förhoppningsvis hinna med bussen till universitetet, men det var bara att invänta tills han bestämde sig att det var mamma han ville träffa. Fick bli bilen till skolan men ett gott skratt fick jag iallafall på morgonen. Humor måste man ha om man har hästar det är iallafall säkert. :D

MVH Ann

Snö är underbart :) :) :)

I dag var jag ute och red mitt sto för första gången på snart två år, (då hon har blivit frisk från sin hälta nu,) och barbacka blev det :) med fölisen springade brevid eller snarare framför, gud vad jag älskade det, hade sån lust att galoppera men hon skall skrittas till den 3 des sedan kan vi nog börja sätta i gång mera, hoppas hoppas hoppas.

Ha många långa härliga galopper i vinter, det hoppas jag på i alla fall.

Hade nästan glömt bort hur härligt det är att rida i snön, så fort snön kom så blev allt så jobbigt skotta snö fruset vatten, men alla dom funderingarna försvann när man tog sig en tur ute i all denna snö.
Hästarna är xtra pigga o tycker nog det är lite roligt att pulsa fram i snön.
Härligt :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 294
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: mamman
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
596
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama