- Svar: 6
- Visningar: 1 174
Idag är jag tacksam över att jag haft snö att skotta. Jag behöver den uppgiften. Ja, eller något att göra ö.h.t.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag köpte det här stället och det inte blev söderut som jag tänkt mig från början så sa jag att jag får lära mig att gilla vintern. Tror det har hänt nu. Jag har inget emot lite kyla längre och snön som vi fick tidigt denna vinter lyser upp. Skottningen är jobbig så klart, men jag uppskattar ändå motionen. Igår kom det rätt mycket och jag ägnade en timme åt att skotta vid min bil och sen vid min extra parkering där gäster ställer sina bilar. Vägen till vedboden fick jag hjälp med att skotta igår.Men tungt!
Har både traktor, snöslunga och skottningshjälp men avskyr ändå snön
När jag läste den trådens rubrik tänkte jag lite, vem är du och vad har du gjort med @Wille ? För det låter minst sagt inte som du brukar uttrycka dig. Inte för att man måste börja uppskatta alla årstider liksom, själv gillar jag vinter och avskyr sommar och vår (speciellt vår, blir enormt depressiv varje år) - och då är det en kamp för mig att göra som du gjort nu, hittat saker man ändå värdesätter som kan hjälpa en att se lite ljusare på tillvaron.När jag köpte det här stället och det inte blev söderut som jag tänkt mig från början så sa jag att jag får lära mig att gilla vintern. Tror det har hänt nu. Jag har inget emot lite kyla längre och snön som vi fick tidigt denna vinter lyser upp. Skottningen är jobbig så klart, men jag uppskattar ändå motionen. Igår kom det rätt mycket och jag ägnade en timme åt att skotta vid min bil och sen vid min extra parkering där gäster ställer sina bilar. Vägen till vedboden fick jag hjälp med att skotta igår.
Inatt kom det ytterligare lite snö men inte så mycket. Jag skottade min infart tidigt och tänkte skita i resten idag, men sen skottade jag mer ända, precis innan det blev mörkt.
Snöskottning funkar rätt bra som ångestdämpare. Frisk luft och fysiskt arbete är jättebra.När jag läste den trådens rubrik tänkte jag lite, vem är du och vad har du gjort med @Wille ? För det låter minst sagt inte som du brukar uttrycka dig. Inte för att man måste börja uppskatta alla årstider liksom, själv gillar jag vinter och avskyr sommar och vår (speciellt vår, blir enormt depressiv varje år) - och då är det en kamp för mig att göra som du gjort nu, hittat saker man ändå värdesätter som kan hjälpa en att se lite ljusare på tillvaron.
Gott nytt åt förresten, hoppas det blir ett bra sådant!