Snigelrodeo

Sv: Snigelrodeo

Nu har jag fått lite mer info om äppelsnäckorna. En del matar dem med äggskal!!

Undras just om det går bra att ha sånt i akvariet utan att det påverkar vattenkvalitén. Och så har jag stoppat i en gurkskiva till dem, men den jäkeln flyter ju bara. Den sjunker kanske så småningom så sniglisarna kan knapra på den.

Trodde inte att snäckor kunde vara så intressanta. Finns blåa sorter också. Jättevackra!

*kokar ägg uttå helvitti*

Å gurkan har de ätit ur i mitten, bara en ring kvar. Jag är nog populär i snigelvärlden just nu.:D

I natt drömde jag om att de fått massor med snigelbäbisar. Jag försökte rädda dem undan de glupska guldfiskarna, (som jag verkligen inte har i mitt akvarium), men de ville bara snigla sig ur yngelkassen de jäklarna. Fullt upp m a o.

Undras just om det går bra att ha sånt i akvariet utan att det påverkar vattenkvalitén.

Ingen aning, jag lägger mina skal utomhus.:cool:

Men jag undrar också hur den lilla hinnan som sitter innanför skalet påverkar vattnet, skalet i sigt är nog inga problem.

Undras just om det går bra att ha sånt i akvariet utan att det påverkar vattenkvalitén. Och så har jag stoppat i en gurkskiva till dem, men den jäkeln flyter ju bara. Den sjunker kanske så småningom så sniglisarna kan knapra på den.

!

Kör en tesked genom gurkan så sjunker den.

Svarar både ginnies och Gabbi:

Äggskalen tar jag bort hinnan ifrån. De har bara fått ett par bitar som jag inte sett någon visa intresse för.

Gurkskivan sjönk till botten under natten visst. Snäckorna och ancistrusen har slagit sina kloka huven ihop och uppfunnit hjulet tror de. Ancistrusen ligger som en bilmekaniker på rygg och grejjar med det.
De har alltså gnagt hål i mitten.

Nån på ett annat forum. För det hade jag aldrig fattat själv.

Jag hade ju lagt i ett helt ägg och skrattat rått åt dem i deras försök att knäcka det.

Haha,ni är ju inte kloka på en fläck någon här..inte värt man blir för seriös...vad gäller kalken..du kan lägga i en sån här veckokaka foder(eller vad det heter) åt snäckorna.Det är kalk i den.Så behöver du inte ha kalk i vattnet.Äggskalen brukar endast de nyfödda ungarna vara intresserad av.Dom kan bli helt hålig i skalen om dom inte får kalk,och då dör dom.Återigen...död snäcka luktar pyton och måste upp ur karet bums.

Snusktråden på senilior?

Herregud, har tjuvkikat i den,( följer en viss persons livshändelser, om jag säger så),men snusktråd vette katten om det är-den här tråden däremot-är bukes ultimata och allra värsta snusktråd:eek:- alla kategorier-seniliors snusktråd är rena rama söndagsskolan mot denna.

Senilior förresten-lysande.:idea:

Snusktråden på senilior?

Herregud, har tjuvkikat i den,( följer en viss persons livshändelser, om jag säger så),men snusktråd vette katten om det är-den här tråden däremot-är bukes ultimata och allra värsta snusktråd:eek:- alla kategorier-seniliors snusktråd är rena rama söndagsskolan mot denna.

Senilior förresten-lysande.:idea:

Jösses, hur senil är man om man inte ens kommer ihåg att det skrevs Seniliår i inlägget innan :eek::p

Jag har alzheimers light bara. Jag är inte senil.

Senil-i-år ska det uttalas. För vi på senior är gamla och det är vi i år med. Alltså just nu. Så är det! Här på Kukofallos, (mannens benämning på vårt forum), eller för alldel Puckofalos, (mammas benämning).

Intet nytt under solen i mitt akvarium. Porrandet verkar ha mattats av. Inget mer snusk under lysrören m a o.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka