Sneda tänder?

MiaFia

Trådstartare
Kollade min hästs tänder och upptäckte att kindtänderna är sneda :confused: Men inte helt säker på att de ska va så. De är sneda på "diagonalen". Någon som har någon en tanke. Naturligtvis ska jag kontakta "min" vet på mån.

Sv: Sneda tänder?

Förstår inte riktigt hur du menar? Tänderna i underkäken är högre på insidan (mot tungan till) och lägre på utsidan. Tänderna i ovankäken är tvärtom: högre på utsidan och lägre på insidan. Det ska inte vara för brant lutning på dem! Är det detta du menar?

Sv: Sneda tänder?

Japp! Känns som de "lutar" mkt. Men hästen äter bra och ser fin ut för övrigt. Skulle kolla om jag såg några vargtänder och såg sneda tänder isället.

Liknande trådar

Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: trazel
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
633
Senast: WildHorse
·
Juridik & Ekonomi Hej! Jag ska hyra ut min bostadsrätt i andra hand till en person som bor i samma förening. Eftersom det i ligger i hens intresse och...
Svar
4
· Visningar
458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II
  • Födda -21
Tillbaka