Sned häst

Join Me

Trådstartare
Har en islandshäst, som går utåtställd vid höger varv. Böjer sig inte enkelt inåt. då vi rider ute på vägar, vill han absolut gå vid höger vägren. Då jag tvingar han att gå på vänster sida av vägen, så viker han sig sakteligen till höger vägren igen. Jag får honom inte att gå rakt!

Jag longerar honom ca 2 gånger i veckan, för att stärka svagare sidan. Höger varv svårare, skrittar o travar höger varv motvilligt.Hur skall jag stärka hans svagare sida ännu mer? Har ni goda råd? :confused:

Sv: Sned häst

Hej!

Hur gamal är hästen? Nyss inriden? Om inte i vilken utbildningsgrad är den?

Bra att veta innan man ger råd ;)

Sv: Sned häst

Hästen är nyinriden. Skänkelvikning går åt vänster, men ej åt höger. Måste stärka ytterligare den svaga sidan, innan vi fortsätter med inlärning av nytt.

Liknande trådar

Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 659
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 128
Senast: Anna-Bella
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 061
Senast: AraSlei
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet inte vart jag ska börja. Kaos i hjärnan pga inte sovit en ordentlig natts sömn på... vet inte hur länge? Man ska bara orka. Men jag...
Svar
1
· Visningar
670
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama