Sne sadel...

N

Novalee

Vad gör man om man upptäcker att ens sadel är sne när man haft den några veckor?
Låter man dom fixa den eller kan man få pengarna tillbaka?
Någon som vet eller varit med om detta?

Är en kvalitetssadel för x antal tusenlappar :(

har en kvallitets sadel av välkänt märke som är sne i bossorna.. *suck* den är tydligen permanent stoppad.. går alltså inte att göra något åt...

Men så ska de väll ändå inte bli, går det inte på garantin eller nått så att det är deras skylldighet att fixa det? :mad:

Köpte en begagnad sadel där både bommen var sönder och sadeln sne riden. Fick laga bommen samt stoppa om den. Men det är rätt dumt att behöva göra med..sadeln blir inte lika hållbar :(

Jag vet inte riktigt, är paneler och det är som om de har plaserat dem snett, eller är det bommen :confused:!

JAg tror helt ärligt att den var såhär när jag fick den, tittade inte så noga till en börgan (var bara glad) men upptäckte sneheten efter bara några dagar! :crazy:

min häst är också sne, så jag känner inte riktigt hur det är med sadlen...

Att hästen är sne brukar ju bero på att ryttaren är sne :(
Har själv mycket ryggproblem så jag red min häst snett, men om du kollar på sadeln och jämför de olika sidorna kanske då ser om det är en stor skillnad mer nertyngd på ena sidan..kanse är du själv som suttit snett med? Oftast gör man ju tyvärr det untan att tönka på det alls :/

(till trådskrivaren)
Det behöver inte vara ryttarens fel.
Hästen kan ha gått omkull, det kan vara sadelns fel, men naturligtvis bör man kolla upp sig själv lika noga som hästen så man inte är sned själv..

Du ska absolut reklamera din sadel! Gå till återförsäljaren och förklara att sadeln är sned, och är den såpass ny borde du knappast hunnit rida den sned eller dylikt, det är många sadlar som är fel på som nytillverkade. Kräv att de fixar det!
Lycka till med att både få hästen och sadeln rak :)
Det är så fantastiskt när det till slut blir rakt igen.

hm.. vet inte.. fick sadeln med när jag köpte hästen.. fick där av inte något kvitto och jag har pratat med tjejen som ägde sadeln från början och hon har inte något kvitto kvar.. ska man byta bossorna så bör en generalagent göra det.. sa dem till mej på "märkets" kontor. Och då jag inte har kvitto vill de inte ta emot den.. så den hänger här hemma och samlar damm..
har ni några tips?

Att en HÄST är sned beror i 99.9 % på att ryttaren har belastat hästen snett. Var sadeln sprillans ny när du fick den så ska du gå tillbaks med den omedelbums! Och skulle de inte vilja ta tillbaka den så finns det en konsumentombudsman som du kan kontakta på din ort, då får du ta till strid, för antingen ska du ha en ny sadel eller pengarna tillbaka. Kunden har alltid rätt... Sen får du se det positivt.. du har lärt dig något på detta oxå, kolla ALLTID en sadel innan du köper den, även om den är ny!

Det är möjligt, men min gamla sadel var inte sne och den nya blev det efter några dagar, eller va från början :confused:
Ingen tränare har påpekat att jag sitter snett heller (snarare att jag har en mycket bra sitts)...?? fast å andra sidan känns det inte som att jag kan sitta rakt nu då hästen är sne...

Gillar inte när allt är snett (hästen, sadlen, Jag ?), vet inte riktigt hur jag ska komma till rätt med det

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
844
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag behöver under vad man skulle kunna gå för den här sadel! Det är en Santa cruzen under kåpan står det 16,5 Wide och sen i ena...
Svar
2
· Visningar
597
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross