snart tävling, huvvaligen!

_carmenzita_

Trådstartare
Ja alltså inte för mig egentligen men för ena brukaren som jag jobbar med som bl.a har en grav synskada. Min uppgift kommer att vara ropare när han rider programmet, det är första gången för mig och jag har sökt information på nätet samt förgäves försökt att nå handikapp-konsulenten.... :mad:
Nu vet jag visserligen att jag får läsa programdelarna men eftersom jag måste förenkla det hela så hoppas jag att det är OK att göra så...
Hoppas att jag inte spolierar någ för C då han är nervös ändå, hans första tävling, om än inbjudanstävling, men hur många HK-tävlingar finns det i Norrland egentligen??? :(
Wish me luck

det där gåt nog bra
Eftersom jag själv ridit med ropare kan jag barea säga:ropa i TID!
min ropare tappade bort sig..så domaren fiock gå in o fix atill det hela....

En smart sak ni kan göra så är dte väl att träna hemma.

man behöver ju inet ta hel aprogrammet,delar avd et funkar också bra,för att se hur fort dte går,och hur långt inna han tycker att du skal ropa.var TYDLIG och STARK röst,ta i från magen.

Det där går nog bra

Thina

jorå det ska nog gå bra, jag är ju instruktör och har även handikappledare-utbildningen så helt novis är jag inte, jobbade som ridskolechef ett antal år. Tränat har vi gjort hemma i ridhuset och har även jag upptäckt vikten av att säga saker i tid. Grejen är att denna person har förutom sin grava synskada även annat i bagaget.... men det ordnar sig nog *nervös*

ja, så är tävlingen avklarad för C och det gick jättebra! Han blev 4 av 9 ekipage i klassen och det var hans första tävling.
Jättenöjd ryttare och ledsagare också för den delen

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka