Snart rakar jag katterna!!

B

Benso

Jag damsuger och damsuger och när jag gjort det så damsuger jag lite till! Jag har aldrig varit med om att katter fäller så fruktansvärt som mina gör just nu... Hur länge ska det pågå? Jag lovar snart rakar jag katterna :angel:

Sv: Snart rakar jag katterna!!

Kan det inte vara så att hon byter till somar pels nu? Min har oxå fällt mycket....men har man katt får får man stå ut med lite hår överallt ;)

mina tappar också kopiösa mängder just nu... o dom e långhåriga så de ligger hårtussar överallt.. o jag hinner inte dammsuga annat än på helgerna så jag får helt enkelt leva med det.. o hoppas det snart är slut

*kl*
Jo självkalrt är det så att det är sommarklädseln som ska på nu... de ha rju dessutom varit utekatter framtill februari, så det är ju inte så konstigt att de fäller mkt... Men jag erkänner att jag håller på att bli tokig på allt detta hår... Det är överallt ju... Men de är ju söta och rara så man står ju ut. Det är sambon som hotar med att raka dom haha

Borsta ur katterna så mycket du kan, ett bad tar också bort mycket päls. Klappa katterna med fuktiga händer drar också av en hel del. Trösta sambon med att det är lättare att dammsuga långa hår än "ludd", dom kommer ju inte sluta fälla för att han rakar;)

Har du kort- eller långhår?

Mina långhåriga brukar jag faktiskt kamma såhär vid fällning. En halvtimme om dagen i några dagar brukar räcka. Man får bort det mesta och det blir mycket mindre hår på möbler och annat. Ett sätt att snabba på fällningen under kontrollerade former. :D

De korthåriga är det värre med. Inte lika lätt. Men även där gör det nytta att kamma igenom dem i några dagar. Man får bort det värsta och kan slänga ut det innan katterna stryker av sig det på soffan eller mattan. :cool:

Faktiskt väldigt effektivt, ffa på långhårskatter. Värt att prova. Märker skillnad redan efter första kammningen - och ibland blir det inte fler än en. :angel:

Jag damsuger och damsuger och när jag gjort det så damsuger jag lite till! Jag har aldrig varit med om att katter fäller så fruktansvärt som mina gör just nu... Hur länge ska det pågå? Jag lovar snart rakar jag katterna :angel:

Vi brukar göra så att vi tar ut katterna och borstar igenom dem ordentligt med en sån där "gummiskrapa", med små gummipiggar. Då får man loss rätt mycket päls, och slipper ha den i lägenheten. De älskar det inte, men de står ut.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 154
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
417
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
825
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
659

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka