Snart blir jag med katt! *bilder*

gadriel

Trådstartare
Den 23:e maj flyttar Agnes och Kajsa hem till mig! Längtar så himla mycket!

Agnes är blandning mellan skogkatt och siames men ser mest ut som en siames, hon kommer uppifrån landet så jag har inte träffat henne än men jag blev så förälskad och det lyckades lösa sig med transport ner till smålandsskogarna :)

agnes1.jpg

agnes5.jpg

Kajsas mamma är en korthårig misse och pappan är okänd (ägaren tog hand om mamman som INTE skulle vara dräktig..jo visst, sen kom det 6 kattungar). Henne tittade jag på i förgår kväll, bara tre veckor gammal och kravlade runt och såg allmänt ynklig ut :) Jag blev lite förvånad för jag trodde hon skulle vara 8 veckor men ägaren skulle utomlands och var tvungen att sälja dem yngre än 12 veckor, jag hoppas det går bra ändå, hon har ju Agnes och Kajsa var mycket tuffare och mer framåt än syskonen.

misse1.jpg

misse2.jpg

misse3.jpg

misse4.jpg

Sv: Snart blir jag med katt! *bilder*

Sastra skrev:
Grattis! :) Vilka små sötnosar! :love:
Tack! :bump:

Visst är dom :love:

Tror jag få fixa ihop en ny klätterställning när man får vilda kattungar i huset, den gamla har blivit så himla ruggig.

så otroligt söta dom är!!!
*svartsjuk*

Alltid trist med oseriösa kattägare. Otroligt lam ursäkt att man ska åka utomlands. Suck. Hoppas det går bra för dig iaf.

Agnes såg ju verkligen speciell ut!
Och Kajsa var ju jättesöt också.

MissFideli skrev:
Alltid trist med oseriösa kattägare. Otroligt lam ursäkt att man ska åka utomlands. Suck. Hoppas det går bra för dig iaf.

Visst är det de. Nu hade hon ju iof inte valt att skaffa kattungar utan hade tagit hand om mamman då en tjej från kommando syd hade bett henne flera gånger att ta hand om fin herrelös misse som ingen tog hand om. Man tycker ju dock att den som ska passa mamman kunde passa kattungarna också...

Precis. Ska man ta ungarna för tidigt från mamman så kan man ju ändå låta ungarna vara ihop dom sista veckorna. Men, men.

MissFideli skrev:
Precis. Ska man ta ungarna för tidigt från mamman så kan man ju ändå låta ungarna vara ihop dom sista veckorna. Men, men.

Precis, hade varit det bästa. jag antydde försiktigt att det ju är ungt med 8 veckor men vad mer kan jag göra. Jag är iaf glad att hon får en kompis hos mig så hon inte lämnas helt ensam. Sen får man vara glad att i princip alla annonser jag tittat i så lämnas de itne förrän 12 veckor. När mamma var liten lämnade man ungarna vid 6 veckor (!) så det går ju på rätt håll iaf.

Det låter ju bra iaf. Fler och fler annonssidor inför ju regler, sen hur dom följs vet man förstås inte, men det går ju ändå lite åt rätt håll ja.

Din ska nog klara sig bra eftersom den får en nästan jämnårig kompis, tror det är värre för sådana som hamnar helt själva.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka