Snälla kan ni svara fort vad ni tycker

E

Estelle

Min tränare ska hoppa min häst en gång i veckan för att "rida till henne" hon ska sen få 10 % vid försäljningen.. tycker ni jag ska betala henne för de ggr hon rider i veckan också eller ska han "bara" få betalt i procent vid försäljning ? :crazy: :)

Jag tycker nog inte att du ska betala för det han rider i veckan om han sedan ska få %. Vet du garanterat att denna person kan göra underverk på så lite tid så att förtjänsten på hästen ökar så pass att det är lönsamt att ge % till någon annan? Det beror ju helt på under hur lång tid han ska göra det och vad priset på hästen blir. Jag menar ska han rida den en gång i veckan i ett halvår och ni sedan säljer den för 10.000 kronor tjänar han inte mkt på den tid han lägger ner, men om han tex rider den en gång i veckan och ni efter ett par månader får hästen såld för 100.000:- tjänar han desto mer. Är det det första alternativet som gäller tycker jag nog ur hans synvinkel att du ska betala. Annars utför han ju i princip gratis jobb - är det det andra alternativet ska du inte betala. Men som sagt detta är bara min egna åsikt. Lycka till hur det än blir! ;)

10% och inget annat.
Det medför att tränaren är intresserad av att göra så mycket som möjligt, så bra som möjligt. En vinn-vinn situation, mao.
Bara du är säker på att tränaren är kompetent.

LIA

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 337
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
587
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 087
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur