snällt enegifoder

B

BeastieBabe

någon som har tips på ett energifoder som är snällt mot hästens mage??
 
hmm jao.. Lusern är juh inte speciellt bra.. är då müsli bra? men det är det första vettiga svaret jag fått iaf.. Stort tack! :bow:
 
jo olja hade jag tänkt på.. men var inte säker på vad man ska köpa.. är det speciell foderolja? kan du rekommendera någon? :bow:
 
Såhär har jag fått lära mig det:
det viktigaste är att oljan är av livsmedelskvalitét, alltså att du skulle kunna tänka dig att stoppa i dig den själv, därmed utesluts t ex dieselolja :D.Matolja är lämpligt,olivolja väl dyrt.
 
värdena är antaligen olika i olivolja, rapsolja och andra matoljor.. lr?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: screen
·
Foder & Strö Jag har förmånen att ha hösilage med riktigt bra protein, så i år behöver jag inte lägga en förmögenhet på proteinfoder. MJ/SmbRp-kvoten...
Svar
16
· Visningar
1 409
Senast: SiZo
·
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
395
Senast: Elo
·
Foder & Strö Hej! Jag har köpt två besättningar foder i småbal och tagit analys på båda. Vad har ni för tankar om detta foder? Uppskattar alla...
Svar
6
· Visningar
391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp