Snabbfråga: Hållbarhet

E

Eeiram

Hej!

Jag har idag öppnade säckar med KRAFFT Rehab, vetekli, betfor, KRAFFT Miner blå, samt havre uttömd i en låda med lock. Kan man låta säckarna/havren vara till efter sommaren (mitten på augusti någonting) och sedan fortsätta fodra med maten, eller är det då för gamalt? Till höet jag har nu behöver jag nämligen inte dessa fodersorter, därför undrar jag om allt foder går till spillo eller om det går att spara under så pass lång tid?

Mvh Marie
 
Sv: Snabbfråga: Hållbarhet

Ligger det bara torrt så blir det inte dåligt. Därimot så kan du förlora vitamininnehållet i krafften.
Är havren krossad så får du slänga den för den härsknar.
// Linda
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag är urkass på att räkna ut fodergivor utan bra foderprogram och sen gratisprogrammet på Hippocampus försvann så strular bara Freefarm...
Svar
0
· Visningar
1 067
Senast: Estivuz
·
Foder & Strö Funderar över foder till min dam. Tyvärr har jag ingen analys av grovfoder. Och det är inte heller möjligt då vi ej kan öppna alla...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 826
Senast: ptr
·
S
Foder & Strö Nu vänder jag mig till buke igen. Jag känner att det är ngt som inte står rätt till. Han gick på fri tillgång för i november/december...
Svar
7
· Visningar
1 670
Senast: smultronfot
·
S
Foder & Strö Ska byta foder nu har jag bestämmt. Har tidigare räknat tills jag har blivit galen på korn, havre, betfor, och ev. andra tillskott...
Svar
16
· Visningar
1 690
Senast: Molin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp