Snabba frågor om foderjäst/B-jäst...

pinky

Trådstartare
Finns det många olika varianter?

Skiljer det mycket i näringsinnehåll mellan de olika, eller är det marginellt?

Håller på att räkna åt en häst som inte är min, och jag har aldrig fodrat med jäst själv, så jag har lite dålig koll... :o
 
Sv: Snabba frågor om foderjäst/B-jäst...

Det kan skilja en del så det beror på hur noga man är. Det du kan göra är att du letar upp lite olika foderlevernatörers jästprodukter och bestämmer dig för en speciell och räknar utifrån den om du vill vara hundra på alla siffror.
MVH/
 
Sv: Snabba frågor om foderjäst/B-jäst...

Hon fodrar redan med jäst, så jag tänkte fråga om värdena på just den jästen,
men så kom jag på att om de flesta har ungefär samma värden så kanske vi inte behöver tänka på det. Men jag ska nog be henne kolla upp det ändå...

Tack för ditt svar!
 

Liknande trådar

Hästvård Fick lite av en chock igår när jag borstade hästens svans...När jag höll i svansroten för o "hålla emot" när jag började längst ner, så...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: Cattis_E
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 062
Senast: Linda_A
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 495
Senast: Stinaelin
·
Utrustning Hejsan! Jag har en häst som är känslig runt öronen när det kommer till just nackstycket på träns. Vi har provat många olika varianter...
Svar
5
· Visningar
1 308
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp