snabb ryggfråga!

Fiorano

Trådstartare
Om en häst har känningar av ryggen av KS, brukar de (enl er erfarenhet), känna av det även vid arbete på töm eller lina? Alltså om de reagerar annars med ryttare på.

Sv: snabb ryggfråga!

Är inte riktigt säker på vad du frågar efter, men jag försöker svara ;) Har hästen ont i ryggen så känner den ju av det när man kräver att den ska sätta under sig bak och välva ryggen, så man måste vara väldigt försiktig så att man inte kräver för mycket och överanstränger hästen... Jobba lösgörande och försöka få den att stretcha överlinjen...

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 587
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
2 002
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
526

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka