Snabb och enkel 2-rätters meny?

harri

Trådstartare
Vet att buke bestitter flera duktiga kockar både på proffs och amatörnivå så det är dags för dom att visa sig nu för att lösa mitt lilla problem!:)

Är nämligen så att jag och en kollega på nya jobbet har börjat hänga. Det har blivit typ afterwork med middag och soffhäng. Kollegan är riktigt skillad på mat och en stjärna i köket så det har blivit han som lagat maten. Har dock lovat att jag ska briljera nästa gång så nu vill jag ha tips på enkla, snabba och framförallt goda varmrätter och desserter. Med snabbt menas max 1 timmes arbete då vi slutar jobbet kl 19 och då är vrålhungriga. Det ska heller inte vara något att förbereda innan då det inte finns tid för det.

Hade en idé om färsk pasta med sås på rökt lax, citron och dill och sen typ lime och basilikamarinerade jordgubbar med grädde eller glass till efterrätt...

Vad är era bästa, snabbaste, enklaste och framförallt godaste recept??
 
Sv: Snabb och enkel 2-rätters meny?

Har inte ätit middag idag så du får gärna bjuda mig på ditt förslag närsom. Lät hur gott som helst!! :d
 
Sv: Snabb och enkel 2-rätters meny?

Det här är min bästa snabbdessert. Görs en eller två dagar innan för bästa smak. Tar väl tjugo minuter att sno ihop, men den behöver tid att stelna. Gör man små portionsformar kan du dock säkerligen klara det på en timme om du inte ids göra den någon dag innan.
 
Sv: Snabb och enkel 2-rätters meny?

Såg ju jättegott ut ska lätt prova den någon dag:d
 
Sv: Snabb och enkel 2-rätters meny?

Det låter som det är rätter som kan funka då:) Klurade bara på lite grejer som jag gillar :)
 
Sv: Snabb och enkel 2-rätters meny?

Nu när det är sommar så slår jag gärna ett slag för smultron med vaniljglass till efterätt.

Angående varmrätt så hazzelbackspotatis (ska visserligen vara i ugnen ett tag men det är inget som jag anser tar lång tid att fixa) stekta champinjoner, hemmagjord tzatsiki och lövbiff.

Nu vart jag hungrig....
 
Sv: Snabb och enkel 2-rätters meny?

Är ju en naturbegåvning på tsatsiki så det tål att tänkas på :) Åå så gott med smultron tyvärr finns det inga här uppe än finns det i frysdisken tro?
 
Sv: Snabb och enkel 2-rätters meny?

Det kan det finnas!

Kycklinggryta:
Ca 4-6 kycklingfiler
1 lök
1-2 röd paprika
5 dl grädde
tacosås på burk
fetaost

Stek kyckling och lök, ha på grädde och tacosåsen. Låt puttra tills kycklingen är nästan färdig, då har du i fetaosten och paprikan.
Allt hackas också
Serveras med pasta, löjligt gott.
 
Sv: Snabb och enkel 2-rätters meny?

Hm bra fråga, värt att kolla iaf. Själv har jag precis planterat mina smultronplanter, ska bli så gott :D
 
Sv: Snabb och enkel 2-rätters meny?

Oh det där lätt gott, smälter fetaosten in? Är inte så förtjust i fetaost men om det är utmixat in med allt det andra brukar det tillcohmed vara gott.
 
Sv: Snabb och enkel 2-rätters meny?

Om du lägger i det tidigare smälter det nog i, jag brukar ha i det så det blir mjuka bitar som är himmelska enligt mig:D
 
Sv: Snabb och enkel 2-rätters meny?

Bra det, den är löjligt god:D
Dock är det lite höftat hur mycket det är av allt, men sådant vet man bäst själv tror jag.
 
Sv: Snabb och enkel 2-rätters meny?

Min klassiker är färskostfyllda/fetaostfyllda kycklingfiléer inlindade i bacon och ugnsrostade rotsaker (morötter, potatis och rödbeta) till det. Supergott :)
 
Sv: Snabb och enkel 2-rätters meny?

En snabb rätt är att koka tortellini och göra en sparrissås till. Stek hackad lök, sedan sparris i bitar och på med grädde. Koka ihop och salta och peppra. Klart!

Bär är gott att marinera i limeskal + juice också! :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp