Snabb hjälp!

J

Jeeves

Är det någon som har en Volvo 245:a och kan måtten på den, bak alltså? Det kommer en spekulant på en hundbur i kväll och ev har jag klantat till det:o

Det var så många år sen jag använde just denna bur så jag tog ur minnet att, yes, det var den jag hade till 245:an och så skrev jag det i annonsen, att den passar till 245:a alltså.

Nu när jag lagt på luren så fick jag för mig att jag ska nog kolla för säkerhets skull att det var just den buren till den bilen. Och vad får man se? Jo, foto på gamla 945:an och den här buren:o
Men herregud, vad ÄR det för minne man har:eek: Nu hittar jag INGA bilder på 245:an i fotoalbumen naturligtvis...:(

Så, bråttom, bråttom - är det någon här som har en 245:a och kan ge måtten snabbt?! Längd, bredd, höjd i bagageutrymmet.

Sv: Snabb hjälp!

Nu har jag ingen. Men grannen har.
Jag ska strax iväg, men har du inte fått svar tills jag kommer hem (runt 15-tiden), så går jag över och ber att få mäta.

Edit: Bilen är flyttad :eek: så tyvärr kan jag inte mäta.

Senast ändrad:

Åhh, skit också! Någon annan som har möjlighet att mäta?

Grana; hinner du innan halvfem så är det kanon!:bump:

Men alltså, är du orolig för att buren inte ska gå in i en 245:a? För det tvivlar jag inte på att den gör. En 245:a sväljer en hel del.

*Edit*

Kikade på annonser;
En bur gjord för 245:a har på just denna buren måtten:
Höjd 70 cm
Bredd 100 cm
Nedre längden 108 cm
Övre längden 86 cm

Har buren du ska sälja liknande mått borde den passa.

Senast ändrad:

Tack! Ska ut o kontrollmäta buren! Jag kommer ihåg att 245:an var den bil som då det begav sig i a f hade bäst djup/var längst alltså.
Sen är det ju det här med bredd o höjd, ibland är det vinklar som ställer till det. Men som sagt, ska ut o jämföra de mått som du hade hittat för om min bur är mindre så vet vi ju i a f att den går in.:bow:

Ja, 245:an är ju en poppis bruksbil.
Måtten var på en dubbelbur, men du får ut och jämföra ;)

Jahapp, då har man väl antagligen gjort en blunder:(

Var ute o mätte; Höjd;72 cm, bredd 112 cm och djup/längd 107 cm.
Misstänker att den inte går in på bredden då.

Är det NÅGON som har en chans att mäta sin 245 innan halvfem? Hade varit hemskans tacksam i så fall! Eller om ni kanske vet ngn sida på nätet där jag kan infon?

Hur gick det?

Jag läste ju Gnist's svar (innan hon ändrade ;) ..) innan jag åkte, så jag trodde det hade ordnat sig.

Det blev en chansning från min sida och den gick hem:) Den satt som en smäck, på millimetern nästan! Där kan man snacka om att utnyttja precis HELA bagageutrymmet till vovven:D

Köparen var nöjd och jag fick lite mer plats hemma i i det välstädade garaget.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka