Snabb fråga!!

Sv: Snabb fråga!!

Klart att man kan. Se bara till stt borsta av hästen ordentligt efter du klippt bara.

Jag har ridit ett flertal hästar som vi klippt innan.

Ja det tycker jag men se till att borsta den ordentligt eller dra av med en fuktig trasa eftersom det sitter så mycket små klipp strån kvar som kan klia men detta gäller ju även om du inte ska rida efter klippningen.

Ha de bra!:bump:

Varför inte?

Däremot så har min häst typ taxhår som är skitvassa och kliar så jag måste typ hem och duscha direkt efter.

Tack alla!!

Nä jag vet lite fånigt kanske men...
Jag funderade på huruvida det blev konstigt i värme/kyla systemet sådär direkt efter.:angel:

Nu ska jag gå och klippa och efter lunch blir det ridning...

Tack!:bow:

Det går nog bra, fast själv brukar jag alltid vilja duscha hästen efteråt så man får bort allt hår. Men å andra sidan så torkar hästen rejält fort när man har nyklippt den.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Lavinia
·
Träning Hur brukar ni göra med era unghästar? Rider ni in själva eller lämnar iväg? Har ni egna system eller följer ni en ”standardmall”? Vid...
2
Svar
21
· Visningar
1 548
Senast: miumiu
·
Foder & Strö Nu kommer en sån där okunnig fråga. Men vi skall iväg på kurs över dagen. Hästarna går på gräs så har inget hösilage vi kan ta av...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Pegasus63
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
544
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama