Snabb fråga!

Hundbloggerskan

Trådstartare
Såg en bild på en rakad häst för någon dag sen och kan inte få en fråga ur huvudet.
Den hade inte typ "enfärgad" hud utan mörkare fläckar, ljusare på magen (typ runt där sadeln sitter) och mörkare på rumpan och halsen (och framåt osv). Tycker inte att jag sett det tidigare, eller så har jag bara inte tänkt på det.
Vad är det som gör att hästen har sådana fläckar? Är det medfött och "vanligt" eller kanske brist på något?

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Fiorano
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 063
Senast: Cactus
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 338
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 182

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka