Snabb fråga, mailadresser

Sv: Snabb fråga, mailadresser

Svaret på frågan är både ja och nej. I standarden sägs det att det ska ta hänsyn till stora/små bokstäver, men i verkligheten spelar det ingen roll.

Svaret på frågan är både ja och nej. I standarden sägs det att det ska ta hänsyn till stora/små bokstäver, men i verkligheten spelar det ingen roll.

som sharpless säger så gör inte stora och små bokstäver skillnad.
Det finns inte ett enda mailsystem som gör skillnad på stora och små.
Det funkar bara inte att ha det så rent praktiskt :).

Så därför.. skriv ALLTID med små bokstäver bara för att det ska va som det ska va :P.
Tekniker skriver alltid in det med små..
Gör de inte det så är det 1 på 100 som inte gör det, resten gör det utan att tänka på det för det är en osagd standard.

Det är bara hemsideadresser som det ibland kan spela roll på men det ska vi inte gå in på här då det är lite tekniska anledningar till det :P.

Okej :) hade lite panik över hur det var så jag skickade ett till med stora bokstäver. Men han verkar ha fått båda så :)

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
390
Senast: sweep
·
IT & mobiler Mina Google-skills är otillräckliga. Igår kväll fick jag notiser om att en vän/bekant hade lämnat flera gruppchattar som jag är med i...
Svar
6
· Visningar
525
Senast: Masqueradee
·
IT & mobiler Finns det någonstans i datorn där man kan ändra så att vid radbyte de små bokstäverna fortsätter automatiskt? Inte ändrar till stor...
Svar
6
· Visningar
491
Senast: Rie
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
1 968
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka