Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag blir tokig på folk som inte brer mackan ända ut i kanterna! Som att kanterna är så goda att det inte behövs smör där.
Jag ber aldrig min mamma göra en macka till mig av den anledningen, då blir det liksom bara lite i mitten.![]()
Jag blir tokig på folk som inte brer mackan ända ut i kanterna! Som att kanterna är så goda att det inte behövs smör där.
Jag ber aldrig min mamma göra en macka till mig av den anledningen, då blir det liksom bara lite i mitten.![]()
Åh jag med! Hade en kollega som satt och bredde och bredde ända ut i kanterna. Sen satt hon med fingrarna i smöret. Alltså paniken i mig.Jag tycker det är jobbigt att TITTA på när folk brer sina mackor på det viset
![]()
Jag har övergett vitt bröd om jag inte gör vitlöksbröd tycker mörkt bröd inte vart bra sist jag provade.Det är en omöjlig arbetsuppgift att kombinera enligt livsmedelsverket rätt tempererat smör med färskt vitt bröd.
Lösningen är att undvika vitt bröd till förmån för mer riktigt sådant.
Jag får kvälvningar av o bara tänka på det. BläFinns det någon som uppskattar dessa smörklumbar man brukar som oftast få om man köper en färdig macka? Spelar ingen roll om det är fick eller från Ica.
Åh jag med! Hade en kollega som satt och bredde och bredde ända ut i kanterna. Sen satt hon med fingrarna i smöret. Alltså paniken i mig.![]()
Tur du är stor nog att göra mackan själv då...
Fast jag menade att det är jobbigt att se folk som brer ojämntMen sitta med fingrarna i smöret!?
![]()
Kanske skulle skrivit "det är därför jag alltid tackar nej när mamma erbjuder sig att göra en macka till mig".
Smöret är ju bara där för att se till att eventuellt pålägg inte glider, anser jag
Nej smöret är där för att smöret är det bästa med hela mackan! Smör är smör är smör liksom.![]()
Min sambo har lärt sig (den hårda vägen) att bre mina mackor med ett jämnt och tunt lager Bregott ända ut på kanterna.
(Sen brer han fortfarande sina egna tjockt och ojämnt och avslutar med att stryka av typ en matsked överblivet smör fullt med smulor på kanten av paketet. Den klumpen fastnar gärna i locket sen och jag blir galen nästa gång jag ska använda det.)