Ja, så kan det kanske vara för jag är för snål för att köpa dyrt sminkVissa skuggor har dålig pigmentering och färgen ”fastnar inte”. Kan ju vara det med.![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, så kan det kanske vara för jag är för snål för att köpa dyrt sminkVissa skuggor har dålig pigmentering och färgen ”fastnar inte”. Kan ju vara det med.![]()
Jag kör ögonskuggsprimer (Urban Decay) varje gång och märker skillnad direkt jag glömt applicera den. Men då har jag oftast ganska tung makeup runt ögonen.Trodde verkligen att det bara var en gimmick först.
Ja, så kan det kanske vara för jag är för snål för att köpa dyrt sminkMen den hade bra recensioner om hur bra pigmenterad den är så kanske har jag fått ett måndagsexemplar. Det är också svårt att få loss skuggan från paletten tycker jag. Vet inte om man kan lägga till lite vatten eller något för att se om det blir bättre om den inte är lika hård
![]()
MAC till exempel har mycket skiftande kvalitet på sina skuggor även om de flesta är riktigt jäkla bra
Nej man behöver inte ha en primer.Har glömt bort den här tråden lite, men vad använder ni för primer? Behöver man det?
Nej man behöver inte ha en primer.
Det viktigaste är att återfukta innan du sätter på din bas, med en bra fuktkräm.
En primer kan dock ge fördelar så som att det gör att sminket håller bättre eller ger en jämnare bas.
Dock bör man fortfarande återfukta innan primern.
Jag är torr och har primer ibland men inte alltid, när jag får lust typ eller ska vara ute en hel kväll.
Jag försökte det men fick bara upp små prickar. Sedan kom jag på att jag kanske skulle kolla vad det stod på baksidan eftersom inget fastnade vare sig på penseln eller huden och där står såklart tydligt att man ska doppa penseln i lite vatten och jäklar vad den färgade då!Det ska vara lätt att få upp skuggan på penseln och man ska kunna mosa in det i håren (i locket eller liknande) OCH slå av det som blir över. Sedan ska det trots det ge färg.
Sedan är pris inte en indikation på kvalitet. MAC till exempel har mycket skiftande kvalitet på sina skuggor även om de flesta är riktigt jäkla bra men om du tar Make up store eller FACE så har du genomgående bra kvalitet på skuggorna, skulle jag säga.
Jag försökte det men fick bara upp små prickar. Sedan kom jag på att jag kanske skulle kolla vad det stod på baksidan eftersom inget fastnade vare sig på penseln eller huden och där står såklart tydligt att man ska doppa penseln i lite vatten och jäklar vad den färgade då!![]()
Jag önskar tips på något som får glittrig ögonskugga att stanna där den ska vara. Jag har ögonskuggsprimer och setting spray, men glittret hinner flytta på sig ändå. Finns det någon extra klistrig primer eller liknande?
Den där skuggan är så himla fin, så jag vill gärna använda den. Däremot är jag inte lika förtjust i att ha glitter i hela fejset.
Jag har från Wish eller aliexpress som är bra, men jag tycker att de har för skarpa färger så jag letar ocksåNågon som har tips på en bra lip stain/lip tint? Skulle vilja ha något som sitter några timmar i alla fall och är lite sådär lagom pigmenterad.
Jag har en Mixing Liquid från Makeup Store som jag köpte för att kunna mixa ögonskugga med den till Eyeliner. Men den går att ha för att ”förstärka” pigment också genom att göra dem greppigare. Man kan skrapa av lite av ögonskuggan på ett platt plastyta tex och blanda för att få pigment att fästa bättre och bli intensivare resultat. Den är inte så dyr.Ja, så kan det kanske vara för jag är för snål för att köpa dyrt sminkMen den hade bra recensioner om hur bra pigmenterad den är så kanske har jag fått ett måndagsexemplar. Det är också svårt att få loss skuggan från paletten tycker jag. Vet inte om man kan lägga till lite vatten eller något för att se om det blir bättre om den inte är lika hård
![]()
Jag har testat och de var bra tycker jag! Men! Luktade så extremt att jag faktiskt reklamerade.Någon som testat switch nails? Får upp enormt mycket reklam just nu och det ser ju ypperligt ut men hur bra är de egentligen?
Lite sen på bollen, men jag har flera från olika koreanska märken (Etude, Romand, Peripera) och de är alla bra. Jag köper mina på yesstyle.Någon som har tips på en bra lip stain/lip tint? Skulle vilja ha något som sitter några timmar i alla fall och är lite sådär lagom pigmenterad.
Satt de kvar ävan i stallet? Utan vantar?Jag har testat och de var bra tycker jag! Men! Luktade så extremt att jag faktiskt reklamerade.
Det hade de nog gjortSatt de kvar ävan i stallet? Utan vantar?![]()
Men oj. Har kollat på dom, men är extremt lukt känslig. Så kanske inte värt att ens testa.Jag har testat och de var bra tycker jag! Men! Luktade så extremt att jag faktiskt reklamerade.