Jag har testat ett gäng olika concealers och för mig funkar concealer som är både hudvård och smink i ett allra bäst.Inte smink, men tänker att det kanske passar här ändå?
Någon som har tips på bra kräm som funkar mot både mörka ringar, gropar, påsar och rynkor under och runt ögonen eller behöver jag flera olika i så fall? Jag använder nu Eucerin hyaluron-filler + volume-lift så ofta jag kommer ihåg den, men jag tycker inte att jag ser någon skillnad. Groparna under ögonen beror mycket troligt på långvarigt användande av ögonfransserum så det kommer förhoppningsvis bli bättre utan serum, men det kan tydligen ta mycket lång tid innan det blir bättre, om det blir bättre överhuvudtaget hade ingen aning om det när jag började med ögonfransserum, men nu är det ju som det är tyvärr. Det mörka är troligen en kombination av sköldkörtelstrul och genetiskt så bara jag får ordning på sköldkörteln så blir det kanske lite bättre, men även det kommer att ta lång tid.
Jag har hittat en kräm som heter Eucerin Anti-Pigment Dark Circle Illuminating Eye Care som låter bra och inte är svindyr. Är det någon som har provat den? Om inte, tips på någon annan med rimligt pris?
Och concealer under ögonen? Vad bör jag använda för någon sort och hur applicerar jag den? Jag har någon billig variant hemma (minns inte märke) och den täcker inte alls bra plus att det syns att jag har något på huden och det tycker jag inte om. Jag använder extremt sällan mer smink än lite eyeliner och mascara så det måste vara någon som är osynlig även utan en massa foundation och grejer ovanpå plus billig.
Nu ligger skuggorna lite osmickrande, men det ser såhär illa ut även i bra ljus
Visa bifogad fil 136828
Gillar exempelvis Nyx Bare with me concealer serum. Billig och finns lite överallt.
Viktigt att ta väldigt lite och vänta ungefär 1 minut innan du blandar ut den med pensel eller svamp. Sedan avslutar jag med ett tunt lager translucent setting powder (älskar det från KimChi Chic) för att minska att det sätter sig i fina linjer samt ge en blurrande effekt.
Om jag inte ska ha smink men ändå vill få bort mörka ringar använder jag en color corrector istället. Kör på Catrice Under Eye Brightener som kostar 45kr på exempelvis Lyko. Man tar lite på fingret och duttar in. Viktigt med tunt lager. Det är en dupe på Smashbox dyrare variant.