Sminkborttagning, tips sökes!

MissFideli

Trådstartare
Jag behöver alltså lite tips på bra makeup-remover. Använde länge våtservetter, men mina ögon mår inte bra av de kanske 5 olika märkena jag testat. Nu använder jag ACO lotion, men vill helst ha nått som inte kräver eftersköljande av vatten. Jag kan inte och har aldrig kunnat, skölja ansiktet utan att blöta ner halva badrummet.

Så nått som inte kräver vatten och som är snäll mot torra ögon.
 
Jag använder en ögonmakeup-remover från Lancome, tvåskiktad. Jättebra, kommer aldrig byta! Till ansiktet vanlig rengöringslotion från ACO, tror att den går att torka av också (deras ögonmakeup-remover är däremot skräp, har testat).
 
Jag använder en ögonmakeup-remover från Lancome, tvåskiktad. Jättebra, kommer aldrig byta! Till ansiktet vanlig rengöringslotion från ACO, tror att den går att torka av också (deras ögonmakeup-remover är däremot skräp, har testat).

Använder nästan bara mascara, så ska kolla på den. Men mitt jobb gör mig rätt skitig i ansiktet, så vill kunna tvätta allt åtminstone ibland. Använder denna, men aldrig tänkt på att den ju går att torka av :o
Den lämnar en fet, svart (mascaran) hinna i handfatet, så torka av den låter ju smidigt faktiskt. Måste testa imorgon.

https://www.apoteket.se/produkt/aco-face-soft-och-soothing-cleansing-lotion-200-ml-257762/
 
Jag har problem med att antingen så river borttagningen i min torra pch känsliga hy runt ögonen eller så tar det inte bort sminket. Den enda jag testat som tar bort allt och utan att riva sönder är från body shop, från deras camomille-serie https://www.thebodyshop.com/sv-se/a...camomile-gentle-eye-make-up-remover/p/p000936 den ser ut att vara bara vatten så trodde aldrig den skulle fungera, men på mig fungerar den bättre än någon annan jag testat. Jag föredrar att skölja med vatten efteråt, men tror inte man behöver egentligen.
 
Jag använder Lancôme Bi-Facil till mascaran. Det är den enda jag provat som funkar till min torra hud runt ögonen. Den är superbra!
 
Använder nästan bara mascara, så ska kolla på den. Men mitt jobb gör mig rätt skitig i ansiktet, så vill kunna tvätta allt åtminstone ibland. Använder denna, men aldrig tänkt på att den ju går att torka av :o
Den lämnar en fet, svart (mascaran) hinna i handfatet, så torka av den låter ju smidigt faktiskt. Måste testa imorgon.

https://www.apoteket.se/produkt/aco-face-soft-och-soothing-cleansing-lotion-200-ml-257762/

Precis den använder jag också. Så efter jag har kört med Lancomerengöringen på ögonen så tvättar jag ansiktet som vanligt med rengöringslotionen inkl kring ögonen. Tycker det är effektivt och ändå inte uttorkande. :)
 
Precis den använder jag också. Så efter jag har kört med Lancomerengöringen på ögonen så tvättar jag ansiktet som vanligt med rengöringslotionen inkl kring ögonen. Tycker det är effektivt och ändå inte uttorkande. :)

Jag blir lite torr även av den. Men inget som inte går att bota med lite hudcreme på. Dka kolla på den andra.
 
Jag använder 2-stegs wipes från Nordic glow, älskar dem! Tar bort smink och svider inte i ögonen efteråt. Gillar att de återfuktar huden bra också!
 
Jag har problem med att antingen så river borttagningen i min torra pch känsliga hy runt ögonen eller så tar det inte bort sminket. Den enda jag testat som tar bort allt och utan att riva sönder är från body shop, från deras camomille-serie https://www.thebodyshop.com/sv-se/a...camomile-gentle-eye-make-up-remover/p/p000936 den ser ut att vara bara vatten så trodde aldrig den skulle fungera, men på mig fungerar den bättre än någon annan jag testat. Jag föredrar att skölja med vatten efteråt, men tror inte man behöver egentligen.

Jag håller med om denna, den är perfekt för mig som är känslig och får bort allt utan att svida det minsta. :love:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tillhör en generation som växte upp med engångsbindor och tamponger som mensskydd. Alla miljövänliga flergångsalternativ som finns...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 863
Senast: Rosett
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 337
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 203
Senast: hoppsann
·
Kropp & Själ Nu är jag trött på att lägga tid på att sminka mig varje morgon och ändå inte få till det där resultatet jag önskar så nu hoppas jag ni...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 947
Senast: kompis87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp