Smink/Frisyr-dockhuvud

Status
Stängd för vidare inlägg.

Glamoroza ox

Trådstartare
Var idag inne i en leksaksaffär & köpte ett sådant här huvud till min lilla blivande 4:a-åring :love:

Hon älskar ju att pilla med kammar & spännen etc. så tänkte att detta kunde vara ett alternativ till mammas (mitt) huvud, mitt hår kanske kan tänka sig att stanna kvar en stund till på skallen:angel:

Så till min undring..

Brukar dessa huvuden vara uppskattade leksaker el. har jag förmodligen gått på en nit?

*Vill gärna höra lite erfarenheter av dessa*:bow: :bump:
 
Sv: Smink/Frisyr-dockhuvud

Det blir säkert roligt med en sådan docka :)
Det finns ju dockor med smink med, som är lätt att torka av och sminka på nytt igen, och igen, och.. :D
 
Sv: Smink/Frisyr-dockhuvud

När man tar mammas smink och smetar in i hela ansiktet på dockan går det inte lätt att torka bort. :angel:

Min docka som jag hade när jag var liten blev aldrig den samma igen, hon fick leva som en clown resten av livet.
 
Sv: Smink/Frisyr-dockhuvud

Elin som är 4,5 år går och önskar sig en sån, så för henne skulle det vara en hitt... Nu får hon ingen sån av oss i julklapp, ev om någon annan köper, men det tror jag inte... Inte för att jag har så mycket emot dem, men det finns andra saker som jag hellre köper och som hon har önskat sig längre...
 
Sv: Smink/Frisyr-dockhuvud

Jag hade en sån docka och jag älskade den.
Men som turbofling skrev: håll "vanligt" smink borta från dockan.

Man ska inte heller klippa av henne håret när man gör nya frisyrer...det växer inte ut igen :o :angel:
 
Sv: Smink/Frisyr-dockhuvud

Jag har en fyraåring som säker skulle tycka att det var kul med en sådan men efter att hittat på div dumheter (klippt sitt eget hår flera gånger, tagit pennor och ritat på väggar, sängar, golv) så skulle inte jag köpa en sådan. Men om de är under ett mycket övervakande öga så att smink hamnar på docka och att det inte slinker ner något smink i egna fickan så.. :D

Annars kan man ju ta bort sminket och låta barnet kamma och sätta hårspännen.

Sen kanske det är en snäll 4åring som inte hittar på :devil: som min göra bli tokig emellanåt.

Det blir säkert en uppskattad julklapp :)
 
Sv: Smink/Frisyr-dockhuvud

Det blir säkert roligt med en sådan docka :)
Det finns ju dockor med smink med, som är lätt att torka av och sminka på nytt igen, och igen, och.. :D

Tror faktiskt att det låg med någon sminklåda i förpackningen..
Hade inte tid att göra en grundlig undersökning i affären (skulle till jobbet) & jag passade på att packa in den i presentpapper där..

Att håret inte växer ut igen har jag egen:angel: erfarenhet av.. provade på någon av mina dockor i min ungdom:D

Min dotter har faktiskt inte gjort så mycket dumheter *ta i trä* ÄN !
Men det är ju inte för sent än:o
 
Sv: Smink/Frisyr-dockhuvud

Min dotter älskade sin frisyrdocka. Visst blev den lite skamfilad efter ett tag, men leksaker är ju till för att användas. En skamfilad leksak, är en rolig leksak, för den är mycket använd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 239
Senast: Mirre
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 672
M
Western :) Då har vi så gjort det Leksak & jag! Överlevt uppvisningen på Scandinavium! ;) Kändes lite löjligt, men jag var betydligt mer nervös...
Svar
6
· Visningar
1 249
Senast: Horsespirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp