Smidigt hundgodis utan spannmål och med lite protein, går det?

Taxilock

Trådstartare
Precis som rubriken lyder, finns det att hitta någonstans? Är inte alls främmande för att göra själv heller. Anledningen till att jag frågar är för att jag har en allergisk hund, har fått hjälp av en mkt duktig person för att komma till reda med klådan. Hen säger att jag måste dra ned på proteinet och sluta med det torkade kött jag tidigare gett som godis, så in med era tips om ni har några!

Sv: Smidigt hundgodis utan spannmål och med lite protein, går det?

Mjukost?

Lyckans ost (räkor eller skinka) = 14 gram protein per 100 gram.

Innehåll: Hårdost, vatten, svensk varmrökt skinka (8%), smör, mjölkpulver, smältsalter (E339, E452, E450), mod. potatisstärkelse, konserveringsmedel (E202).

Hårdost, vatten, räkor (10%), smör, mjölkpulver, mod. potatisstärkelse, smältsalter (E339, E452, E450), konserveringsmedel (E202).

Har har vi cheddar "stavar" som jag ofta anvander som tranings godis till min spannmals intoleranta hund. Cheddar ar lagom mjuk for att halla ihop, men inte sa mjuk att den blir en kletig mess i min ficka.;) Min ar valdig fortjust i viss frukt och gronsaker, sa beroende vad vi tranar kan jag lika garna anvanda apple, morot, annanas, eller annan valfri frukt/gronsak.:p

Oh ... har ni nagra 'food rolls' som de har. Varldens basta tranings treats om man skar dem i sma, sma bitar. :)
10547093944_439f6ebcfa.jpg

Senast ändrad:

Licktreat innehåller tyvärr kyckling och det är hon jätteallergisk mot :(

Blueberry: Ska kolla in lyckans! Tack för tipset!
hastflicka: Ska kolla om jag kan hitta cheddar stavar!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka