smidig sittvagn,,,, hjälp!

klockmalva

Trådstartare
har en emmaljunga citycross och den är bra på många sätt men vi måste montera lös hjulen för att få in den i bilen.

funderar på att köpa nåt smidigare, kanske en ren sittvagn?
vad har ni för erfarenheter?

Sv: smidig sittvagn,,,, hjälp!

Kan rekommendera baby joggers vagnar. Vi har city elite men den är ganska stor, men city mini eller city mini GT (lanseras i juli) blir små ihopfällda men samtidigt bra med plats för barnet. Så kolla in deras vagnar, du kommer inte bli besviken.

Vi har en teutonia timmy och är grymt nöjda! Både för att den är bra att köra, men även för att vi får in den i vår s40 :D behövde inte byta till kombi hehe!

Jag tänkte också tipsa om Timmyn, men jag undrar om den är smalare än city crossen?

Brio sitty är smal över chassit iaf :)

Ja den är kanske inte särskilt smal, men den blir ju rätt låg i höjd och ej så lång.. ifall största problemet var att inte få in vagnen i bilen.
Vi har ju som sagt en s40, och bagageutrymmet är rätt litet :p

oj jag kanske missuppfattade då för jag fattade som att vagnen var för bred så det var därför de fick ta bort hjulen :o

Om inte annat kanske det funkar att ställa den på höjden? det får jag göra nu när hundburen slukar 60& av bagaget (

Jag har precis beställt en baby jogger city elite. Den blir jätteliten när man fäller ihop den. Bra med plats för barnet att sitta i med

Så jätte liten blir den inte med hjulen på, blir 70 cm bred vilket är väldigt brett. Tar dock mindre plats än emmaljungan men mer plats än teutonia timmy.
Har själv city elite, men i övrigt är de en jätte bra vagn o smidig att fälla ihop.

Ja det kanske. Jag jämförde med citycrossen som jag har, och en UJ som jag kollade på. Den här tar mindre plats än dem iaf:)

Jag köpte en Emmaljunga scooter och är supernöjd.
Eftersom jag har två stora hundar och ibland har en dubbelbur bak i kombin så får jag trycka in vagnen i baksätet.
Fäller man ihop scootern blir den betydigt mindre än liggvagnen :D

kan rekommendera mini GT. jag har beställt visserligen en double som kommer vilken dag som helst nu i veckan. och den finns redan att beställa. singeln för 4495 och doublen för 6995 i allt för föräldrars webshop. dock måste man köpa till alla tillbehör, båge regnskydd osv. annars kan jag rek phil and teds, scooter S, donkey, brio spin finns hur många som helst.

Liknande trådar

Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
964
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 046
Senast: Niyama
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: Sassy
·
IT & mobiler Såg en annan tråd, excel-akuten, och inser att här finns kanske hjälp att få? Jag ska multiplicera två celler och få svaret i en...
Svar
9
· Visningar
476
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Whamageddon 2024
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur