Smärtlindring

LadySara

Trådstartare
jahapp vänder mig till alla kloka bukefolk. har varit med om en bilolycka och blivit påkörd bakifrån med resultatet jäkligt ont i nacke, rygg och huvudvärk. Fick utskrivet Paraflex å tänkte inget mer på det. då läkarbesöket gick åt helvete med anmälan till patientnämnden som följd. nu på kvällen tar jag fram asken och läser bipacksedeln. kommer till rekommenderad dos där det står 1 tablett 3- 4 ggr dag.

läser då på buken vad läkaren skrivit. 2 tabletter 3ggr dagligen... låter verkligen konstigt i mina ögon och är ingen dos jag vågar prova då ja bor ensam mm.

va säger ni kära buke?? va har ni för erfarenheter av Paraflex.

jahapp vänder mig till alla kloka bukefolk. har varit med om en bilolycka och blivit påkörd bakifrån med resultatet jäkligt ont i nacke, rygg och huvudvärk. Fick utskrivet Paraflex å tänkte inget mer på det. då läkarbesöket gick åt helvete med anmälan till patientnämnden som följd. nu på kvällen tar jag fram asken och läser bipacksedeln. kommer till rekommenderad dos där det står 1 tablett 3- 4 ggr dag.

läser då på buken vad läkaren skrivit. 2 tabletter 3ggr dagligen... låter verkligen konstigt i mina ögon och är ingen dos jag vågar prova då ja bor ensam mm.

Ring 1177 och fråga?

Det är vanligt att det i bipacksedeln står att vanlig dos är...... men att man skall observera att läkaren kan föreskriva annan dos.

När jag fått medicin utskriven med annat än rekommenderad dos så har receptarien på apoteket tagit upp det med mig, var det ingen som sa något när de skrev ut etiketten?

När jag fått medicin utskriven med annat än rekommenderad dos så har receptarien på apoteket tagit upp det med mig, var det ingen som sa något när de skrev ut etiketten?

nä fick knappt ett hej. hämtade ut minipiller samtidigt å dom påpekande hon att jag ätit länge

Det är vanligt att det i bipacksedeln står att vanlig dos är...... men att man skall observera att läkaren kan föreskriva annan dos.

ja de vet jag men kände efter detta läkarbesöket att ja litar inte på ngt som denna läkare säger /gör.

"Dosering
Vuxna

Muskelspasm: 1 tablett 3-4 gånger dagligen till maten (vid svår muskelspasm kan initialt ges 2 eller eventuellt 3 tabletter 3-4 gånger dagligen, dock högst 9 tabletter per dygn). Spänningshuvudvärk: 2 tabletter var 4:e timme i 12 eller 24 timmar.

Premedicinering vid elchock-terapi: 4 tabletter ca 10 timmar före behandlingen och 2-6 tabletter ca 2 timmar före behandlingen."
http://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=19600628000062

@LadySara Litar du inte på läkaren så se till att träffa någon annan eller ring 1177 för lite rådgivning i ditt läge.
Jag har själv paraflex och när jag började använda det bet det riktigt bra(!!), så mitt råd är att vara försiktig i början (jag haft fullt sjå att gå i en trappa med paraflex i kroppen) i dagsläget efter flera års stående dosering märker jag endast skillnad när jag inte tagit min dos.

Är du inte trygg med läkarens ordination så ring 1177, VC och boka annan läkare eller testa att ta liten dos, läkarens gräns är ju ett rekommenderat maxvärde har jag & min läkare kommit överens om men då är jag dock sjukvårdsutbildad och har tillåtelse att justera av min läkare, dock givetvis bara nedåt.

När jag fick paraflex efter min olycka så fick jag börja på ½ tablett morgon/middag/kväll och under några dagar öka på mängden enligt ett schema jag fick, så jag skulle inte ta 2 det första jag gör.

Jag äter Paraflex och tar alltid en tablett åt gången, även fast det i mitt recept står att jag får ta 1-2 tabletter per tillfälle. Det var apotekspersonalen som reagerade och sa att det skulle bli en alldeles för hög dos att ta två tabletter åt gången, fyra gånger om dagen, så jag valde att lyssna på dem. Nu har jag bytt läkare och han säger samma sak. Ska bara ta en tablett åt gången. Men sen är det kanske olika beroende på vilken läkare man pratar med och vilket problem man har. Paraflex är bara muskelavslappnande. Jag äter receptbelagd Alvedon och Ipren för smärtlindring för min värk.

Jag har ätit paraflex vid ryggskott. En tablett två ggr dagligen och mådde fina fisken på det.

Fick norflex av en annan läkare och dom är fasen inte att leka med (för mig..)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka