Sv: SmÄrta!

Min ponny hade lymfangit i somras, ena bakbenet var uppsvällt och hon visade tydligt att hon hade ont. Gick dock över ganska fort efter att behandling sattes in.

det kan dom ha, men det beror väl lite på vad som orsakar lymfangiten, får hästen det av ex mugg eller sår så är det ju inte så konstigt att den har ont.
och om det dessutom blir svullet, så kan det ju bli ömt och kännas obehagligt på grund av det med.

Har hästar beröringssmärta vid lymfangit!!!??? Ingen som vet?

Det har jag inte märkt att de skulle ha, när man klämmer om det svullna benet. Men givetvis kan de ha ont och bli halta av obehaget av svullnaden.

Hälsning Maja

det är vanligt att de blir berörigsömma vid lymfangit. Se till att komma under behandling.

Liknande trådar

Hästvård Kan en häst med kronisk lymfangit leva ett gott liv tycker ni? Tänker på ev smärta t.ex. Känner ni till ngt fall från verkliga livet...
Svar
3
· Visningar
743
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
136
Senast: Gunnar
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 962
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
495
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna