Smärta i pungen.

Narcissa

Trådstartare
Jag har en hund som nu visar tydliga symptom på smärta i eller vid pungen. Inget synligt men vi tycker att den har blivit större men det kan vara inbillning.

Vad kan det vara tror ni? Någon som har erfarenhet?

Veterinärtid imorgon. :)

Det är inte lillemannen ni haft sådan otur med på utställningar? :(

Vågar inte spekulera i vad det skulle kunna vara, men önskar er lycka till hos veterinären.

Hur gammal är han? Jag tänker på prostata och testikelomvridning. Tänker även på om han kan ha fått en smäll på pungen. Det behöver ju inte vara t ex någon som sparkat honom avsiktligt, det kan ju ske olyckor när de t ex springer o busar oxå. Bett av insekt orsakar inte smärta som sitter i mer än ett par dagar, så det kan inte vara orsak till hans reaktion på utställning om han har ont nu.

Liknande trådar

Hundhälsa Har alltid haft större hundraser där rekommendationer varit att motionera växande hund försiktigt. Efter diskussioner med hundfolk så...
Svar
13
· Visningar
1 384
Senast: hundtant
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
460
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
9
· Visningar
879
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 337
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar