Smart och snygg foderförvaring

Septicemia

Trådstartare
Jag är så förbannat trött på alla gamla glass och kaklådor som jag just nu har djurfoder i. Visst, de fyllre sin funktion alldelels utmärkt men de är så tråkiga! Jag vet att det finns plastlådor med ordentliga lock i hyfsade storlekar men jag är ute efter något smartare än plastboxar.

Så här ser nuvarande förvaring ut.
20458699.jpg


Jag har funderat på något i stil med den här men det skulle gå på lite över 600 spänn med alla lådor och lock. Finns det inget liknande billigare? Eller något som är lätt att göra själv? Har inte plats för något stort som en hel byrå. Det är trots allt bara småburkar jag vill få bort. (Även om det underlättar att kunna köpa in något mer foder per gång än vad jag kan nu.)

http://www.ikea.com/PIAimages/80733_PE189357_S4.jpg
 
Sv: Smart och snygg foderförvaring

Det med just den förvaringen är väl frånvaron av lock.

Annars finns det denna varanten, två storlekar, 37 och 60 liter.
http://www.ikea.com/PIAimages/37787_PE098086_S3.jpg
Jag själv har den stora och det går i 25l pellets i den. Lätt att gröpa ur vad man ska ha, även med ett litermått.
Enkelt lock att öppna, stappelbar. Än så länge bara fördelar för mig.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Smart och snygg foderförvaring

Det finns lock att köpa till :)

Till saken hör att jag inte behöver några jätte-lådor. 4-5 liter räcker mer än väl. Kommer ha kvar den blåa fodertunnan till fodret jag har mer av.
 
Sv: Smart och snygg foderförvaring

Det finns lock att köpa till :)

Till saken hör att jag inte behöver några jätte-lådor. 4-5 liter räcker mer än väl. Kommer ha kvar den blåa fodertunnan till fodret jag har mer av.


Jamen då så. Det enda negativa då är ju priset. Lite väl dyrt för något som ev inte fungerar, vilket vi inte hoppas att så är fallet.
 
Sv: Smart och snygg foderförvaring

Jo, det svider lite väl mycket. De pengarna behövs till annat. Hade velat hitta något liknande alternativ. Har kollat blocket men hittar inget intressant eller fungerande.
 
Sv: Smart och snygg foderförvaring

Jag letar nog mer efter något att förvara lådorna i än själva lådorna. Sedan är jag lite skeptisk till papplådor åt foder, men det kanske funkar?
 
Sv: Smart och snygg foderförvaring

Ingen aning, jag har kaninfodret i två metallburkar. :p
Oftast är det ju själva påsen som ser så slarvig ut, och då kan man ju bara sätta ner den i lådan. :)
 
Sv: Smart och snygg foderförvaring

hur mkt kostar dom lådorna?

dom såg lockande ut:D
 
Sv: Smart och snygg foderförvaring

Lådan i originalutförande kostar sex spänn, men med papper också ca 14 kr styck. Jag använder sån där brun packtejp, håller bättre än vanlig. :) Så säg ca 15 kronor allt som allt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp