småmullig fölunge....

lakrits

Trådstartare
Vi har ännu inte fått svar på analysen av vårat hösilage,,,,sent iväg skickat....men min fölis börjar faktist bli lite tjock...

Inte tjock, tjock som fullvuxna hästar kan bli men ganska rund om magen faktiskt....

Han går fortfarande hos sin mamma,,,han är 6 månader...pga. ombyggnad i stall.. så han äter i från henne, hösilaget och även lite kraftfoder...
Jag är jättedålig på foder,,,,är hösilaget såpass bra att han lägger på sig utav det...kombinationen av allt......?

Sv: småmullig fölunge....

Svårt att avgöra vad du menar med tjock egentligen...Min lilla dam, nu 1,5 år, gick med sin mor i ett år och åt av henne, hö och bete. Rund, jajamensan;) och veterinären var lika lycklig varje gång han kom på besök för det var så vanligt att fölsingarna var för tunna idag...tror att du kan slappna av så länge ungen växer blir det sällan "fel" fetma... :p

Min lilla är just den du ritat av "ögat" på:)

Och här är hon tillsammans med övriga gänget (fast halvblodet åkte hem till sig för 3 v.sen...nu har jag bara de runda damerna kvar;))
funny_sigge_lilly05_2.jpg

Senast ändrad:
Sv: småmullig fölunge....

Vad fina dom är...

Jag är inte rädd att han ska bli fet men jag har heller aldrig sett någon fölunge med mage....utan de brukar ju vara ganska jämna,,,lite smalare.

Han är ju trots allt bara 6 månader gammal.....
Han växer inte så mycket just nu på höjden,,,det har stannat av lite grann ,,,nu lägger han det på bredden istället verkar det som :D

Tänkte bara kolla lite hur det är för andra....

Vad räknar man med att en fölunge har i underhållskvot (eller vad det heter)....

Liknande trådar

Hästvård De senaste tre åren har min häst gått på lösdrift. Det har fungerat bra efter att vi har kommit till rätta med foderbiten (lätt IR)och...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: Corax
·
Foder & Strö Till hösten flyttar jag till ett stall där man köper in sitt eget grovfoder. Det blir första gången jag på egen hand köper in grovfoder...
Svar
2
· Visningar
1 131
Senast: lil-sis
·
Hästvård Hejsan! Håller på att slita mitt hår snart, ska försöka göra en lång historia kort: Har en 23årig kallblodstravare som är otroligt pigg...
Svar
5
· Visningar
1 341
Senast: ameo
·
Hästvård Jag bor ute på landet med min sambo, en liten villa precis vid en grusväg. Då hade vi inga egna hästar, men 2 hundar. Förra vintern gick...
2
Svar
28
· Visningar
4 766
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024