Smal Shettis

Spook

Trådstartare
Har en shettis som är lite tunn. (1åring, har gått som hingst tills för några veckor sedan)
Har tyvärr inte analys på höet. (han har fri tillgång på hö)
Skulle ni välja att lägga till ex. Lusern hack eller liknande eller ett "färdigfoder" och hur mycket skulle ni "våga ge" en så liten häst...?

Sv: Smal Shettis

Min lille mini som har ett stort proteinbehov går på fri tillgång på lusern. När han var i samma ålder som du fick han dessutom ett par kilo kraftfoder som komplement för kunna hålla hullet. Så när det gäller lusern hade jag vågat ge så mycket som han kan äta. Kraftfoder så mycket som han behöver med långsam tillvänjning av det.

Sv: Smal Shettis

När vi fick hem vår shettis var han nedgången, han fick lusern de första månaderna för att ö h t ha en överlinje.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 085
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 251
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
697
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka