Mirre

Trådstartare
Tycker min hona har blivit så smal, märks dock ingenting på henne att hon skulle må dåligt på något vis. Pälsen ser fin ut, hon äter och dricker bra, sover inte mer än hon brukar osv. Allt är precis som det brukar förutom att hon är smalare. Iof brukar hon väl gå ner lite på sommaren när hon är ute mer och rör sig mer än vintertid, men känns som hon är smalare än hon brukar vara. Hon är sju år, pigg och glad som alltid. Nu kan såklart ingen här säga exakt vad det beror på, det får ju en vet göra såklart. Men spåna lite kan man ju göra.

Min tanke också, men nej. Hon är regelbundet maskad, men ska köpa ett Kolla masken igen ändå, för säkerhets skull. När jag kom hem idag hade hon kräkts på golvet :confused: Det har aldrig hänt. Hon kräks inte ens upp hårbollar inne, det gör hon alltid ute. Hon verkar inte ha ont någonstans, jag känner igenom henne regelbundet och kan ta överallt, lyfta upp henne osv utan att hon visar minsta tecken på smärta.

Katter som går ner i vikt kan det gå fort med. Har haft en med fel på njurarna (fick tyvärr somna in efter 2 veckor) och två med problem med sköldkörteln. Den ena av de senare två var pigg och som vanligt men tappade vikt. Efter att blodprovet tagits så visade det sig att hon hade problem med sköldkörteln som hon medicinerar för. Så mitt råd är att snabbt kontakta veterinären om det inte är mask.

Såg i en annan tråd att hon kräkts också, för första gången någonsin. Självklart måste du ta henne till veterinär.

Skriver ett snabbt svar nu bara, men ja hon ska kollas upp hos vet. De var inte jätteoroliga eftersom hon ändå är pigg, äter osv. Men tyckte ändå vi skulle komma in och kolla det

De vill antagligen ta blodprov för att kolla t ex njurvärdena. Så jag hoppas verkligen att du bokar tid för henne omgående, som de andra säger så är det en varningssignal när en katt tappar vikt.

De vill antagligen ta blodprov för att kolla t ex njurvärdena. Så jag hoppas verkligen att du bokar tid för henne omgående, som de andra säger så är det en varningssignal när en katt tappar vikt.
Vi fick en tid på torsdag.
Hon känns inte mager när man tar i henne, men jag tycker hon ser smalare ut än förut och är mattare i pälsen. Så får se vad vet säger.

Skriver ett snabbt svar nu bara, men ja hon ska kollas upp hos vet. De var inte jätteoroliga eftersom hon ändå är pigg, äter osv. Men tyckte ändå vi skulle komma in och kolla det

Jag hade inte heller varit särskilt orolig i din sits, eftersom chansen är mycket god att inget är fel. Grejen är att om något är fel så kan det vara rätt så allvarligt. Jag hade inte heller blivit orolig om jag fått en hudförändring som jag inte enkelt kunna förklara, men jag hade ändå kollat upp den eftersom konsekvenserna av att inte kolla upp den kan bli så stora.

Jag hade inte heller varit särskilt orolig i din sits, eftersom chansen är mycket god att inget är fel. Grejen är att om något är fel så kan det vara rätt så allvarligt. Jag hade inte heller blivit orolig om jag fått en hudförändring som jag inte enkelt kunna förklara, men jag hade ändå kollat upp den eftersom konsekvenserna av att inte kolla upp den kan bli så stora.
Lite så jag känner också, är säkert ingen fara men ändå bäst att kolla det.

Hemma igen.
Vet kände igenom henne, kollade levervärden, sköldkörteln, tänderna och vikten. Hon var lite tunn men inget allvarligt, när vet frågade om hon var stel eller hade svårt att röra sig hoppade Kira ner från bordet och gick på upptäcksfärd i rummet :D Hur smidig som helst. Alla prover såg fina ut, nästan så vet blev förvånad över att hennes värden var så fina. Vi bytte foder så får vi se om hon går upp lite.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Anläggning Hur stort klarar sig era 700kgs hästar på? Jag vet att det är en omöjlig fråga men någon har väl erfarenhet. Min vuxna ardenner/pre kan...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: Luff
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 203
Senast: Marvin
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30