Z

Zii

Hjälpte till att ge hö åt några hästar häromdagen och märkte att jag fick en massa småkryp på händerna från höet.
Dom var ca en halv till en millimeter långa gröngula nästan höfärgade och såg mest ut som små avlånga skalbaggar vad kan det vara för kryp :confused:
 
BLÄÄÄÄ
men se det från den ljusa sidan! :idea:
om nu hästen skulle få i sig en sån bagge... så får han ju extra proteintillskott!! :D
 
Ingen aning!!!! Vi har däremot svarta skalbaggar, stora som 50 öringar som brukar finnas under höbalarna! Snacka om SUPERÄCKLIGA!!!!!!!!!!!!!!!

/Timsetim
 
Ingen som vet vad det kan vara undrar mest om det kan vara skadligt för hästarna eller vad det säger om höets kvalitet :confused:
 
Det beror ju på varför bagganar är där.... vet ej säkert vad baggar äter de måste ju lockas dit av en anledning :confused:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
466
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 241
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 349
Senast: CFrisk
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 755
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp