"Smaklöst" ledtillskott

Kodiak

Trådstartare
Vet någon om bioglucomin+ha smakar ngt? Jag har vad det visade sig en ruskigt kräsen häst som jag vill ge ngn form av ledtillskott. Veterinären tyckte också att det kunde vara en god ide att testa. Problemet är att hon vägrar att äta om det smakar konstigt.. Har testat grönläppad mussla = går inte ens nära krubban, gurkmeja = åt hon ett tag (!) men nu vägrar hon.
Jag vill helst köpa ngt som finns i stan och det som finns att välja på är biogl.+ha eller trikems ha.
Ngn som har testat först och främst det förstnämnda till väldigt kräsen häst? Känns lite drygt att köpa om hon inte äter det :D
 
Min dam är inte kräsen så jag kan inte säga så mycket om hur besvärligt det kan vara att få i hästar olika ledpreparat. Men en sak som ev skulle falla din dam i smaken är nypon. Har du testat det? Jag tror hästar tycker det är rätt gott. Dessutom är det ett väldokumenterat ledpreparat på människa.
 
Var köper man orthohyl och vad kostar det?
Tror jag ska kolla in nypon imorgon, verkar ju inte kosta skjortan att testa iaf :)
 
Nyponskal åt min gammelman, som var MKT kräsen:d
Åt även Flexijoint för lederna, men det vägrar han äta om det var blandat i maten. Fick lösa upp det med hans Prascendtablett (Ppidmedicin) i vatten och spruta det i munnen.
Flexijoint är billigast att beställa från England. :bow:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 912
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hur akut är det med verkning?
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp