Småbarnsböcker

C

Clintan

Skulle vilja ha lite tips på bra småbarnsböcker till barn runt året. Läser för sonen och han bara älskar Bobo och gosedjuren, en bok där man kan känna på djuren. Har även en titt-ut bok i från Go-Boken som man kan lära sig om kroppsdelar t ex ögon, öron och händer, som han är förtjust i. Det ska gärna vara böcker, med luckor eller liknande eller böcker som man kan känna på saker eller som ljuder.
 
Sv: Småbarnsböcker

Molly böckerna har varit populära här, och sedan ett par små böcker som jag har köpt på Ica med luckor, en som heter Vem gömmer sig i djungeln och en som heter Vem gömmer sig på Bongården. Max böckerna tycker jag oxå är lite roliga.
 
Sv: Småbarnsböcker

Molly böckerna är väldigt populära. Tex den här med flikar på varje uppslag http://www.adlibris.se/covers/9/12/9127105555.jpg eller den här http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=912712214X

Stora fordons boken ligger på säljtoppen, men de finns inga flikar i den. Kompisens barn älskar den boken iaf. Iof är han galen i allt som har med bilar att göra. ;) http://www.adlibris.se/covers/9/16/9163850001.jpg

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9173392731 söta små flikböcker.

http://www.adlibris.se/covers/9/18/9189086813.jpg böckerna om miffy, Här en med tittut hål.


hehe, man blir skadad av att jobba på boklager :angel:
KOmmer säkert återkomma med fler tips :)
 
Sv: Småbarnsböcker

Denna älskar mitt kusinbarn. Hans favvobok från 1,5-års ålder ca.

Knacka på

Emma (som visserligen är 3 nu) gillar den med och även Mera Mat & Alla får åka med (det är givetvis Emma som är flickan som kör lastbilen) av samma författare...

Max Potta (och de anda Max-böckerna) är roliga, sonen hade några pekböcker med djur med strukturer på (en katt med päls tex) som han älskade (helt sönderlästa) och båda barnen har varit helt galna i pekböcker med bilar i...

Gå till biblioteket och kolla lite :idea:, i alla fall har vårt bibliotek en jättebra hörna med pekböcker i lagom höjd för små knattar och på så sätt kan man ju få lite ideer om vad som finns och vilka böcker ens eget barn gillar - Emma avskyr t.ex. Alfons Åberg och älskar Spöket Laban och Labolina (Det är såklart Emma som är Labolina och storebror som är Laban)

och nu som sagt när minstingen är 3 år och hinner tröttna på böcker på någon vecka så är biblioteket en guldgruva verkligen!!
 
Sv: Småbarnsböcker

Här är Molly-böckerna populära! Tycker själv att man blir så glad när man bläddrar i de böckerna, så många fina färger! :)

Sen gillar både jag och barnen "Ellen och Olle sjunger". Det är en sång i varje bok. Än så länge finns den i 4 sånger: Ekorrn satt i granen, Bä bä vita lamm, En elefant balanserade och Björnen sover.

Tycker det är jättesmidigt att sångerna finns i bilderboksform med tjocka sidor. Då vågar man låta barnen bläddra själv och de sitter ofta och sjunger ur sina böcker! :love:

/Timsetim
 
Sv: Småbarnsböcker

Till alla.

Tack för tipsen. Har en Molly bok liggandes, Lek med Molly. Tyckte att han var i minsta laget för den, men det är han kanske inte. Ska ta fram den. Max böckerna har jag tänkt lite på och ska köpa en och prova. Han sitter gärna still och lyssnar, men han tycker det är extra kul med luckor och dyl.
Kommer ihåg att mamma läste Laban och Labolina för mig när jag var liten så jag fick nästan en nostalgitripp när jag såg att den nämndes här.:)

saint_anger: Det måste vara hur kul som helst att jobba på ett boklager. Skulle jag kunna tänka mig som bara jobbar på ett vanligt tråkigt lager med tvättmedel, blöjor, schampoo osv.
 
Sv: Småbarnsböcker

man köper ALLDELES för mkt böcker :angel: Hade jag haft barn hade de nog vart mkt värre. Finns så många roliga och fina barnböcker. Å ibland får man värsta nostalgi kicken när man hittar en bok som man läste när man va liten;)
HAr alltid älskat böcker och har vart bokmal sen jag lärde mig läsa, så de är ett perfekt jobb för mig:D
 
Sv: Småbarnsböcker

Max-böckerna älskar jag, lite text men en berättelse ändå.
Historien om Någon en thriller för små barn.
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 868
Senast: Butros
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
10 551
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 656
Senast: MML
·
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
1 187
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp