Småbarn och mobiltelefoner

E

EmelieDahlin

Kan börja med att jag är ny på detta forum. Mitt namn är Emelie och jag bor tillsammans med min sambo och vår 8 månaders dotter, Thea i ett mysigt hus som stod klart nu i vår. Familjen består även av en Schäfer, två Skogskatter samt ett 1½-årigt halvblodssto, som går på lösdrift.

Av en händelse insåg jag att jag har en helt värdelös mobiltelefon, sådan man måste öppna upp och den tar tid på sig att komma igång. Är nu nyfiken av vad ni andra föräldrar har för mobiler och vad som fungerar för er?

Mvh Emelie

Sv: Småbarn och mobiltelefoner

Jag blir jattenyfiken, vad ar det for skillnad pa telefoner som foraldrar har och som de utan barn har?

Jag blir jattenyfiken, vad ar det for skillnad pa telefoner som foraldrar har och som de utan barn har?

Jag är usel på all teknink, tänker på någon som är lätt att hantera med barn i famnen samt tålig. Hoppas jag gör mig bättre förstådd?

Emelie

Först, välkommen hit till forumet.

Jag har också en telefon med lucka, har aldrig funderat på att den skulle vara krångligare än någon annan (har två barn, 2 år och 7 månader). Men jag kommer nog byta ut den snart ändå, den är 100 år gammal och batteriet börjar bli lite för dåligt. Skulle vilja ha internet på telefonen också.

Jag har nu en iPhone 4 men innan hade jag en Sony Ericsson Xperia mini och det var en väldigt tålig mobil - Den föll i backen, sand och jord men fungerade alltid. Sedan råkade den ut för en olycka och gick inte att laga.

Är dålig på vad för modeller som finns nu, men iPhonen tycker jag mycket om och den är väldigt enkel att lära sig, tycker jag.

//Linda

Men inte behöver man en särskild sorts mobil bara för att man råkat få barn:confused:

Jag har en fantastisk telefon som håller för bad i toaletter.. tuggning av tandsättande bäbisar.. Nedgrävningar i sandlådan och även för kast med mobil i alla underlag..
Den har dessutom olika mobilspel som man kan roa sig under de (ibland) timmalånga nattningarna..

Samsung B2700

Ful som stryk men tål allt :D

Alltsa jag har ingen sarskild foraldramobil. Jag har en mobil som funkar bra for mig. Det ar en HTC Legend. Mina barn far titta pa den om jag ar med. Den gar att ta kort och filma med, det ar bra om man har barn/hast/hund eller bara tycker om att dokumentera sin vardag. Dessutom har jag tappat den i golvet hundra ganger och den har hallt bra.

rent spontant känns det som att en flipmobil borde var optimalt, skärmen är skyddad och inget dreggel kommer så lätt ner mellan knapparna.

I övrigt tycker jag detta är en lite annorlunda kul frågeställning :D

Ptja, jag har fått en smartphone förstörd för att barnet använde den att suga på, då hade det varit bra med en dreggelsäker telefon. Men å andra sidan kan det lösas genom att inte lämna telefonen tillgänglig för barnet, det är inte den enda tekniska prylen som gått sönder för att jag varit uppmärksam genom att lämna barnet ensamt med det. Om du tror att du kommer vara lika slarvig som jag rekommenderar jag en Sonim (video). Häftigt att den fortfarande ringer fast den är infrusen i isblocket. :D

Du kommer inte ha en väska stor nog att stoppa ner den i, men den håller nog för att släpas i ett snöre efter dig var du än går. ;) (Jag erkänner, jag överdriver. Riktigt så stor är den inte. ;))

Jag hör till de som anser att man inte behöver ha en speciell mobil bara för att man har barn men visst, jag vill inte ha en iphone så länge mitt lilla kiddo är litet och får raseriutbrott där prylar flyger stup i kvarten. :grin:

Jag har en Samsung Touchwiz och den är väldigt praktiskt måste jag säga. Den har ingen knappsats utan det är bara touch förrutom en backa-knapp och uppringning/påläggning. Flärpen fungerar bra som skydd för skärmen, min är inte repig alls efter 1½ år trots att jag inte är den som är mest rädd om prylarna (och sonen har lekt en del med den).

Tar bra bilder, har monopol som är smått beroendeframkallande och smal och smidig, batteriluckan sitter som BERG så ingen chans att barn kan sabba något där... Näe, den är nog väldigt barnvänlig faktiskt. :D

Samsung_TouchWiz_Roze_530X530_open.png

Både jag och min 1åriga dotter älskar min iPhone 4. Min har hållit för många kast i diverse underlag (stallet, klinkers, grus osv) och har aldrig slutat att fungera. Lite repor är den, men så har jag inte heller något skydd på den.

Min fd iPhone 3GS överlevde också det mesta, inklusive ett varm härligt bad i 20 sek när den gled ur fickan och landade i badkaret när jag badade dotra. Upptäckte den först inte (vit telefon mot vitt badkar) men den fungerade efter det och fungerar fortfarande.

Jag har en htc. Den har fått tagit ett bad i toaletten och blivit utkastad från balkongen (andra våningen) och det har den överlevt:D

Dagens platta mobiler verkar faktiskt rätt tåliga. :bow: Mobilen jag hade innan den jag har nu var också en platt sak och den blev överkörd av två bilar samt låg ute 18-20 timmar mitt i januraikyla utan att krångla det minsta. :D

Här har vi SE Xperia och iPhone 4. Tycker det är jättebra med telefoner som tar bra foton samt går att filma med, för det rätt ofta Kodak moments när man har små barn.. Sen är sonen helsåld på pekboksappen på iPhonen :D

Det allra viktigaste är att den tar bra bilder tycker jag. De flesta telefoner tål att tappas ganska bra, så det behöver man nog inte tänka så mycket på. Däremot att den inte ska gå att bända sönder är viktigt (kan nog vara problem med lucka där). Dreggel-tålighet är helt irrelevant för mig eftersom jag har lärt mig att det finns en massa farliga kemikalier på de allra flesta elektronikprylar, jag skulle allrig låta min lilla Emelie tugga på mobiltelefoner eller fjärrkontroller eller dyligt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka